Ministre: Latvijai trūkst redzējuma par izglītības kvalitāti

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Latvijā nav viennozīmīga redzējuma par to, cik laba ir izglītības kvalitāte un kā vērtējams pedagogu darbs, šorīt intervijā Latvijas Radio atzina izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile. Seile savu darbu ministres amatā salīdzina ar liela uzņēmuma vadīšanu, kur viņai iedalīta vadītāja loma, kam kopā ar saviem darbiniekiem un partneriem jāuzzīmē liela bilde, vai vīzija par tālāko attīstību.

«Šādi domājot, man ir radusies pārliecība, ka Latvijā nav viennozīmīga redzējuma par to, cik laba ir izglītības kvalitāte. Jā, ir starptautiski pētījumi, kas apliecina, ka tā ir laba, bet ir jautājums vai mums ar to pietiek,» jautāja Seile.

Šāda redzējuma trūkums, pēc ministres domām, rada neskaidrības un pat robus kopīgajā sistēmā, jo visu nenosaka tikai augšas, bet kopīga sadarbība ar visām iesaistītām pusēm, tādējādi pieliekot lielākas pūles izglītības sistēmas reformēšanai.

«Protams, sākumā nepieciešams redzējums un tikai tad kopīga visu pušu sadarbība, kas līdz šim ministrijai ar sociālajiem partneriem ir bijusi fragmentāra, lai gan ir arī labie piemēri,» atzina ministre.

Tāpat ministre atzīst, ka valstī ar tik mazu un izkliedētu iedzīvotāju skaitu

visus skolēnus nevarēs salikt tikai lielās skolās,

tāpēc viņa atbalsta mazo lauku skolu attīstību, nevis likvidēšanu.

«Taču arī uz to nevajag paļauties, ka skola būs tā, kas atrisinās Latvijas reģionu izmiršanas problēmas, tāpēc domājot par izglītības kvalitātes uzlabošanu, vai sistēmas reformēšanu ir jādomā kompleksi, jo tas skar ne tikai vienu ministriju, bet arī pašvaldības, kurām jādara viss iespējamais, lai uz vietas radītu apstākļus labai biznesa videi, kas dotu darba vietas,» uzskata Seile.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu