Skolotāji: nepieciešamas korekcijas informātikas stundu metodikā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

80% informātikas skolotāju aicina veikt korekcijas informātikas stundu mācību metodikā, liecina Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) sadarbībā ar Latvijas Informātikas skolotāju asociāciju (LISA) veiktā aptauja.

Kā skaidro LIKTA prezidente Signe Bāliņa, pētījums rāda, ka ne tikai IKT nozares uzņēmumi, bet arī skolotāji atbalsta informātikas stundu skaita palielināšanu - vairāk nekā puse jeb 59% aptaujāto skolotāju uzskata, ka nepieciešams palielināt informātikas stundu skaitu mācību procesā.

Informātikas skolotāju aptaujas rezultāti rāda, ka tikai 10% ir apmierināti ar skolās pieejamajiem mācību materiāliem, tos atzīstot kā nepietiekošus, lai kvalitatīvi organizētu mācību procesu. Savukārt 46% aptaujāto atzina, ka vislielākā nozīme kvalifikācijas celšanai būtu kopīgu semināru un forumu rīkošana informātikas skolotājiem, 41% vēlētos kopēju vietni, kur informātikas skolotāji apmainītos ar viedokļiem un jaunāko informāciju, bet 13% labprātāk konsultētos ar Latvijas IT uzņēmumiem.

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) jau nākamajā mācību gadā plāno intensificēt informātikas un datorzināšanu apmācību skolās. Ņemot vērā, ka datorzinības attīsta algoritmisko domāšanu, kam aptaujā piekrīt arī 88% skolotāju, šīs izmaiņas palīdzēšot skolēniem arī citu priekšmetu apgūšanā, kā arī sekmēšot labāk sagatavoties darba tirgum, kur digitālās prasmes kļūst aizvien pieprasītākas.

Fokusgrupas aptauja norisinājās no 2014.gada 20.augusta līdz 2014.gada 30.septembrim, kopumā aptaujājot 140 informātikas skolotājus.

Kā ziņots, sākot ar 2015.gada 1.septembri, skolas Latvijā varēs izvēlēties informātiku mācīt jau no 1.klases. No 1. līdz 3.klasei IZM ieteiktu informātiku mācīt integrēti, informātikas skolotājam nākot palīgā citu jomu skolotājiem.

Pēc IZM plāniem, atsevišķu mācību priekšmetu «Datorika» varētu ieviest no 4. līdz 6. klasei, savukārt 7.-9.klasei jau paredzot mācību programmu ar programmēšanas elementu apguvi. Informātikas mācīšanai no nākamā gada būtu sagatavoti arī programmu paraugi, kas dotu dažādas iespējas skolām izvēlēties mācību veidu. Pilotprojekts sāktos nākamgad, bet 2018./2019.mācību gadā datorprasmju apguve jau sākumskolā varētu kļūt par kompetenču pieejā balstītu standartu.

LIKTA prezidente Bāliņa norādīja, ka LIKTA sadarbībā ar Latvijas Informātikas skolotāju asociāciju piedāvātu atsevišķas informātikas stundas nodrošināt vienu reizi nedēļā no 2. līdz pat 12.klasei. Pirmajā klasē bērniem vispirms būtu jāaprod ar skolas vidi, jāiemācās lasīt un jāapgūst citas prasmes, lai pēc tam varētu apgūt informācijas tehnoloģiju (IT) prasmes.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu