Neiedomājams gadījums vienā no Latvijas slimnīcām

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Pacienti ļoti reti atklāti runā par savu slikto pieredzi slimnīcās, lai pasargātu sevi no medicīnas personāla sankcijām un liekām problēmām, tā portālam TVNET apgalvo Pacientu ombuda biroja vadītāja Santa Japeniņa, izlasot lasītājas piedzīvoto Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionārā «Gaiļezers».

Pacientes stāsts

Pacientu ombuda biroja vadītāja Santa Japeniņa, izlasot pacientes pieredzi Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas stacionārā «Gaiļezers», TVNET pauda šādu viedokli: "Izlasot pacientes pieredzi, liekas neiedomājami, ka tas notiek tepat, vienā no Latvijas lielākajām slimnīcām.

Šis ir tikai viens no daudzajiem gadījumiem, jo

pacienti ļoti reti atklāti runā par savu slikto pieredzi slimnīcās, lai pasargātu sevi no medicīnas personāla sankcijām un liekām problēmām.

Nereti pacienti aizbildinās ar «ko tad es viens varu panākt, tas jau neko nemainīs», taču es uzskatu, ka katrs pacients kaut ko var mainīt. Tāpēc esmu ļoti pateicīga, ka šī paciente ir uzdrošinājusies atklāti runāt par slimnīcā pieredzēto!

Šis raksts ir atklāts pierādījums tam, ka pat pilnas pacienta maksas veselības aprūpe var tikt sniegta nekvalitatīvi. Šeit jau vairs nevar aizbildināties ar zemo medicīnas personāla atalgojumu, kas tik bieži ir dzirdēts no medicīnas personāla puses, jo pretējā gadījumā visam medicīnas personālam par pacienti vajadzēja parūpēties augstākajā pakāpē.

Turklāt gan valsts apmaksātai veselības aprūpei, gan pacienta pilni apmaksātai veselības aprūpei vajadzētu būt kvalitatīvai, kas attiecas gan uz manipulācijām, gan medicīnas personāla attieksmi.

Kāds var būt iemesls tik neētiskai un nevērīgai medicīnas personāla attieksmei? Manuprāt, tā ir vienaldzība pret cilvēku un dzīvību.

Liekas neiedomājami, ka tiek runāts par medicīnas personālu.

Slimnīcas medicīnas personālam un citiem slimnīcas darbiniekiem kopsapulcēs un semināros būtu ļoti vērtīgi atgādināt, kādi ir medicīnas personāla pienākumi, atgādināt ētikas kodeksu un atgādināt Hipokrāta zvēresta punktus.

Medicīnas personāls ir informēts par to, cik svarīga ir medicīnas personāla attieksme ārstniecības procesa laikā. Jā, lielākoties pacienti pēc izrakstīšanās no slimnīcas jūtas fiziski veselāki vai veseli, taču garīgi nespēj pārdzīvot slimnīcā piedzīvoto. Vai tā tam tiešām būtu jābūt?

Runājot par puskailu pacientu pārvadāšanu pa slimnīcas gaiteņiem... Tas, manuprāt, ir neētiski, turklāt to var uzskatīt par cilvēktiesību pārkāpumu. Labi, saprotu, pacients ir jānogādā operāciju zālē, un var nebūt citu ceļu, kā tur nokļūt, taču tad ir jāpadomā par to, lai cilvēks nejūtas neērti, - tik vienkārša lieta kā kailo ķermeņa daļu apsegšana.

Slimnīcas veselības aprūpes organizācijā ir absolūts haoss.

Liekas, ka katrs darbinieks tur dzīvo savu dzīvi, nevis strādā kā vienota komanda, lai sasniegtu galveno mērķi - sniegt kvalitatīvu un atbilstošu veselības aprūpi cilvēkiem, turklāt, lai to sasniegtu, ir jānodrošina atbalstoša, līdzestīga un droša slimnīcas vide.

Katram cilvēkam - pacientam ir tiesības zināt visu par savu ārstniecības procesu (tas attiecas arī uz izmaksām) un tiesības saņemt adekvātu veselības aprūpi!"

Pacientes stāsts

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu