Kur palikušas solītās «Park & Ride» stāvvietas? Atkal nesanāca?

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET lasītāja foto

Līdz ar jaunā mācību gada sākumu un dažādiem remontdarbiem daudzviet Rīgā veidojas lieli satiksmes sastrēgumi. TVNET lasītājs neizprot, kāpēc netiek iekārtotas jau solītās «Park & Ride»* autostāvvietas. Vaicājām Rīgas domes atbildīgo departamentu pārstāvjiem, kas ar šiem plāniem noticis.

TVNET lasītājs, Rīgas iedzīvotājs rakstīja: «Dzīvodams teju pie Vienības gatves un Ozolciema krustojuma,

ik rītu noraugos, kā simtiem automašīnu ierodas Rīgā no Jelgavas puses.

Nepārspīlēšu – sākoties skolas sezonai, ikrīta sastrēgums nereti neļauj man izgriezties no sava pagalma uz galvenās maģistrāles – Vienības gatves, pa kuru Rīgā ierodas mārupieši, olainieši, dalbieši, Ozolnieku iedzīvotāji, jelgavnieki un velns vien zin, no kādām vēl tuvām un tālām vietām Rīgā ierodas Latvijas iedzīvotāji, kas dzīvo Zemgales pusē, bet strādā, mācās vai izklaidējas Rīgā. Šis stāsts nebūs par autovadītājiem, kuri, saprotams, uz Rīgu nebrauc «aiz neko darīt».

Goda vārds, nesaprotu, kur tie auto izvietojas pilsētā dienas laikā, bet pilnīgi noteikti zinu – daudzi savu auto izmanto tādēļ, ka lētāk līdz centram tikt ar savu auto, nevis ar pilsētas saimnieku piedāvāto sabiedrisko transportu, kurā privileģētā kasta ir nesmaržīgi dzīves pabērni – tiem modrā kontrole apmazgāties un soda naudu neprasa, palūdz izkāpt, ja nav grūti.

Stāsts ir par mūsu mēru Nilu Ušakovu, viņa vietnieku Andri Ameriku, Rīgas satiksmes departamenta speciālistiem un to ūsaino, neaizstājamo onkuli no «Rīgas satiksmes», kuri tiešā veidā ir atbildīgi par to, ka esmu spiests iespringt un savas domas izlikt jūsu apspriešanai.

Es neesmu Džeina Fonda, es neesmu satiksmes eksperts. Esmu Rīgas iedzīvotājs, kas

vismaz 10 gadus ir dzirdējis stāstus, kā Rīga tūlīt tiks aprīkota ar modernām «Park & Ride» autostāvvietām,

kurās ikviens nerīgas iedzīvotājs no rīta ērti varēs atstāt savus zirgspēkus un pārsēsties glaunajos «Rīgas satiksmes» Lamborghini, kuri 10 minūtēs aizvizinās kaut līdz galvaspilsētas centram.

Visticamāk, es neprotu atrast informāciju par īsto «Park & Ride» stāvvietu, bet vai zinājāt, ka Jelgavas virziena Rīgas iekarotājiem tāda nav pieejama?

Man grūti iedomāties vēl ērtāku vietu, kurā iebraucējiem Rīgā pa Vienības gatvi atstāt savas automašīnas, kā Vienības gatves un Ozolciema ielas tuvumā. Es, protams, nezinu, kam tās tukšās zemes un pļavas pieder pie pamestajām rūpnīcu teritorijām, bet vēl elegantāku vietu, kur apsargājamā teritorijā novietot automašīnu, pārkāpt RS transportā un aizbraukt kaut līdz centram, tiešām neatrast.

Šķiet, vēl aktuālāks jautājums ir Dienvidu tilta savienojums ar Vienības gatvi.

Tiltu mācējāt uzbliezt? Savienot ar Ziepniekkalna ielu arī kaut kā izdevās? Malacīši! Bet kā paliek ar galveno savienojumu – Vienības gatvi? Ko dod zelta tilts, ja Maskavas ielu sasniegt joprojām ērtāk un ātrāk ir braucot pa Salu tiltu? Dzirdu, mērs atkal lielās ar uzsāktiem jauniem satiksmes projektiem Barona ielā, Brīvības/Lāčplēša ielā, Mūkusalas ielā, bet kā tad ar nepabeigtajiem projektiem? Kā būtu tomēr pabeigt Dienvidu tilta projektu pilnā apjomā un tad ķerties pie jauniem?»

Vajadzīgs finansējums

Savukārt Rīgas domes Satiksmes departamenta komunikācijas speciāliste Ilze Dimante skaidroja, ka Dienvidu tilta ceturtās kārtas projekts jeb Vienības gatves savienojums ar Ziepniekkalna ielu iekļauts departamenta Rīcības plānā līdz 2020. gadam.

Pirms tā būvprojekta izstrādes nepieciešams veikt to īpašumu atsavināšanu, kuri nav pašvaldības īpašumā.

Tomēr, ņemot vērā, ka ceturtās kārtas būvprojekta izstrāde un īstenošana būs finansiāli ietilpīgs projekts, projekta īstenošana atkarīga no finansējuma piesaistes.

Jaunais Rīgas teritorijas plānojums

Savukārt Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Direktora biroja sabiedrisko attiecību vadītāja Lineta Mikša norādīja, ka šobrīd departaments izstrādā jaunu Rīgas teritorijas plānojumu (RTP), kurā tiks nostiprināta Rīgas domes politika transporta organizācijas un attīstības jautājumos, tai skaitā arī stāvparku attīstības jautājumos. Pēc RTP apstiprināšanas secīgi plānā noteiktās aktivitātes tiks iestrādātas attiecīgos domes investīciju plānošanas dokumentos, kas noteiks to īstenošanas laiku un nepieciešamos resursus.

Pēc PAD pasūtījuma SIA «E.Daniševska birojs» ir izstrādājis Rīgas domes autonovietņu politikas un attīstības koncepciju, un tās ietvaros arī

izstrādāts Stāvparku sistēmas attīstības plāns, kuru paredzēts ieviest 12 gadu periodā.

Stāvparku sistēmu plānots attīstīt pakāpeniski, sākot ar teritorijām ar jau esošu infrastruktūras nodrošinājumu un līdz ar to arī salīdzinoši mazāk nepieciešamiem finansiāliem ieguldījumiem.

Attiecībā uz Jelgavas virzienu plānā ir paredzētas trīs stāvparku teritorijas. Divas no tām plānots attīstīt jau stāvparku ieviešanas perioda otrajā gadā dzelzceļa stacijas «Tīraine» rajonā un pie stacijas «Torņakalns», bet trešā teritorija paredzēta Mārupes novadā pie dzelzceļa stacijas «Tīraine» un plānota attīstīt pēdējā stāvparku ieviešanas perioda posmā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu