Ceturtdiena, 19. jūlijā Vārda dienas: Digna Jautrīte Kamila Sāra
Ministru prezidents Māris Kučinskis |  
Foto: Edijs Pālens/LETA

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) uzskata, ka jautājums par sabiedrisko mediju aiziešanu no reklāmas tirgus nav izlemjams šodien un to nepieciešams izvērtēt ilgākā termiņā, premjera viedokli pauda viņa preses sekretārs Andrejs Vaivars.

Tikšanās laikā ar Nacionālo elektroniskās plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pārstāvjiem, Kučinskis piektdien norādījis, ka pirms pieņem kādu lēmumu, ir vajadzīgs izvērtēt nepieciešamību un sekas sabiedrisko mediju aiziešanai no reklāmas tirgus.

NEPLP priekšsēdētāja Aija Dulevska sacīja, ka tikšanās laikā apspriests plašs jautājumu loks - par sabiedrisko mediju nākotni, par mediju iziešanu no reklāmas tirgus, Latvijas valsts simtgades atzīmēšanu. Spriests arī , kā finansiāli atbalstīt mediju tirgu kopumā.

Tikšanās laikā pārrunāja arī jautājumu par informācijas nodrošināšanu krievu valodā, ko varētu īstenot vairākās informācijas platformās, piemēram, izveidojot internetā, kurā būtu multimediju saturs. Tāpat papildus plānots attīstīt Latvijas Radio 4, kurā pārraides notiek krievu valodā. Pēc Dulevskas uzsvērtā, pamats vietējo mediju stiprināšanai nav saistāms ar pretošanos Krievijas mediju propagandai, bet gan ar lokālās identitātes stiprināšanu.

Jau ziņots, ka piektdien NEPLP pārstāvji tikās ar premjeru un kultūras ministri Daci Melbārdi, lai pārrunātu mediju politikas pamatnostādnes un jautājumu par sabiedrisko mediju iespējamo aiziešanu no reklāmas tirgus.

Jau ziņots, ka Kultūras ministrija ir izstrādājusi «Latvijas mediju politikas pamatnostādņu 2016.-2020.gadam» projektu. Tā mērķis ir radīt labvēlīgus apstākļus mediju vides attīstībai, nodrošinot mediju daudzveidību, pilnveidojot mediju nozares profesionāļu izglītību, paaugstinot mediju vides kvalitāti un atbildīgumu, sekmējot mediju pratības attīstību un veicinot indivīdam un sabiedrībai drošu mediju vidi.

NEPLP darba kārtībā ir koncepcijas izstrāde par Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas iziešanu no reklāmas tirgus. Tas skar jautājumu par papildus finansējumu medijiem no valsts budžeta, lai kompensētu zaudējumus.

© TVNET. Visas tiesības paturētas