«Radio SWH»: No reklāmas tirgus pirmajam jāiziet LR, sekmējot veiksmīgu LTV iziešanu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus jānotiek pakāpeniski un ātri - 2017.gada 1.janvārī to jāpamet Latvijas Radio (LR), bet gadu vēlāk, mācoties no LR kļūdām, reklāmas tirgus jāpamet arī Latvijas Televīzijai (LTV), šādu viedokli pauda AS «Radio SWH» komercdirektors Filips Rubenis.

«Ar 2017.gada 1.janvāri no reklāmas tirgus vajag iziet LR, un gadu vēlāk - LTV,» pauda Rubenis. «Pakāpeniska iziešana no reklāmas tirgus ir lietderīga tāpēc, ka LR tirgus daļa ir samērā neliela un neradītu būtisku ietekmi uz mediju tirgu, kā arī radio iziešana būtu kā pilotprojekts televīzijas iziešanai no reklāmas tirgus, kas parādītu iespējamās problēmas, nepieciešamos uzlabojumus un nianses veiksmīgai LTV iziešanai no reklāmas tirgus.»

«Ja notiktu sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus, daļa reklāmas naudas noteikti tiktu novirzīta citiem kanāliem - internetam, vides reklāmai, taču, pēc citu valstu pieredzes, kuru sabiedriskie mediji ir pametuši reklāmas tirgu, aptuveni puse sabiedrisko mediju reklāmas budžetu paliek nozarē,» norādīja Rubenis, piebilstot, ka gan komercradio, gan komerctelevīziju ieņēmumi pieaugtu.

Viņš atklāja, ka 2015.gada reklāmas apjomi vēl nav apkopoti un Latvijas Reklāmas asociācija tos nav publicējusi, taču pieļāva, ka tirgus stagnē un, iespējams, tas 2015.gadā būs audzis viena trīs procentu robežās. «Pie esošās tirgus situācijas, kad mediju reklāmas tirgus stagnē, arī nelieli papildu ieņēmumi komercmedijiem ir ļoti būtiski,» uzsvēra Rubenis.

LTV vadītājs Ivars Belte intervijā aģentūrai LETA iepriekš pauda, ka mazā valstī sabiedriskajam medijam nevajadzētu būt reklāmas tirgū, jo tā ietekme uz reklāmas tirgu ir pietiekoši nopietna.

Belte norādīja, ka sabiedriskā medija iziešana no reklāmas tirgus varētu būt ieguvums mediju nozarei. «Mediju nozare kopumā varētu no tā iegūt, jo parādītos vairāk naudas, parādītos arī lielāka iespēja investēt saturā. Vai tas tā notiks, ir labs jautājums komercmedijiem,» atzina Belte.

«Man šķiet, ka investīcijas saturā varētu arī nenotikt, jo nav deficīts reklāmas «noliktavā» kā tādā. Reklāmas raidlaiki nav pārpildīti, kā tas ir bijis citos ekonomiski labākos periodos,» turpināja Belte. «Tajā pašā laikā domāju, ka tas komercmedijiem būs zināms atspēriens.»

Sabiedriskā medija iziešana no reklāmas tirgus paredzēta 2017.gada 1.janvārī.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu