Lidmašīnas kapteinis - iespējams, labāk apmaksātā profesija Latvijā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ojārs Dimitrijs Bērics ir pilots ar ievērojamu darba pieredzi, tiek aizvadīts nu jau 37. gads lidojot, 14. gads - strādājot par airBaltic Boeing 737-500 gaisa kuģa kapteini. TVNET piedāvā eksluzīvu interviju ar lidmašīnas kapteini darba vietā un laikā.

Interese par lidaparātiem kopš bērnības

Es bērnībā vasaras pavadīju netālu no Tukuma pie vectēva, tur bieži lidoja pāri reaktīvās lidmašīnas, tas likās tik aizraujoši un interesanti. Tad arī radās tā doma, ka būšu lidotājs. Doma realizējās, kad, mācoties Cēsīs, sāku lidot ar planieriem.

Īpašības, kas raksturo pilotu

Lai kļūtu par pilotu - tam ir jābūt patiesam sapnim! Ir jāvēlas lidot un veltīt lielu daļu savas dzīves tieši aviācijai. Tā nav pati vieglākā un lētākā mācību profesija, turklāt pilota amatā esot, jāmācās ir vienmēr, bet tas viss ir iespējams, ja ir vēlēšanās.

Darba skaistākie mirkļi

Katrs lidojums ir neatkārtojams! Lidojot dienā var redzēt, ka virs mākoņiem vienmēr ir saule, savukārt naktij ir savs šarms - kosmiska sajūta. Ja naktī ir skaidrs laiks, tad var tālu redzēt izgaismotu pilsētu un zvaigznes. Bet lidojot ziemā, piemēram, var redzēt ziemeļblāzmu.

Foto: Artūrs Krūmiņš/TVNET

Iecienītākie galamērķi

Galamērķim nav nozīme, jo katrs lidojums ir skaists!

Darba grafiks

Savu ikdienas darbu mēs sākam stundu un desmit minūtes pirms plānotā lidojuma laika. Mēs pārbaudām visu dokumentāciju, izstudējam nosacījumus. Katram lidojuma maršrutam, katrai lidojuma zonai, kurai lidosim pāri, katram lidlaukam - visam ir savi regulējumi, tas viss ir jāizstudē pirms uzsākam lidojumu un pieņemam lēmumus. Vislielāko laiku veltam laika apstākļu pētīšanai, jo no tā izriet secinājumi par lidmašīnas slodzi paceļoties un nolaižoties, lidmašīnas balansiem, kā arī par nepieciešamās degvielas daudzumu. Pirms pacelšanās informējam stjuartus par lidojuma laikā gaidāmo. Savukārt pēc lidojuma atkal seko dokumentācija, jo aviācijā viss tiek precīzi uzskaitīts.

Foto: Artūrs Krūmiņš/TVNET

Atbildība par pasažieru drošību

Ir laba sajūta, zinot, ka pasažieru drošība lidojuma laikā ir nodota pilota rokās, jo es esmu absolūti pārliecināts par to, ka aviācija ir visdrošākais transporta veids pasaulē. Cilvēce aviācijas attīstībā ir ieguldījusi visas savas zināšanas, tās drošības sistēmas ir vispārdomātākās un visadvancētākās.

Atalgojums

Latvijā šī profesija, manuprāt, ir vislabāk apmaksātais algotais darbs.

Kur tiek pavadīts vairāk laiks - virs mākoņiem vai uz zemes?

Pilotiem ir ierobežojumi, cik daudz laika drīkst pavadīt lidojot. Pilotam ir nepieciešams atpūsties, lai lidojumam būtu gatavs un varētu adekvāti uztvert visu notiekošo, jo darbs tiešām ir intensīvs.

Ko ģimene saka par profesijas izvēli?

Ģimene mani ļoti atbalsta, jo saprot šī darba nozīmīgumu un svarīgumu. Viņi saprot to, ka man pašam ir prieks par manu darbu. Mums ļoti patīk arī ceļot un tiklīdz ir iespēja, mēs ar ģimeni dodamies ceļojumā un izmantojam šīs iespējas, ko dod aviācija.

Pilots ar humora izjūtu

Intervijas noslēgumā Ojārs atklāja, ka pilotiem esot jociņš pašiem par sevi un uzdeva jautājumu:

Man tāds jautājums Jums - kā Jūs varētu noteikt, kurš ir iznīcinātāja pilots?

Varbūt stalta stāja vai pašapziņa par to liecinātu?

Patiesība ir tāda, ka viņš pats pienāks un Jums to izstāstīs!

Foto: Artūrs Krūmiņš/TVNET
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu