Eksāmenos izkritušo skolēnu skaita palielināšanos saista ar pedagogu algām

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Latvijas Universitātes rektors Indriķis Muižnieks un Rīgas Tehniskās universitātes rektors Leonīds Ribickis uzskata, ka eksāmenus nenokārtojušo skolnieku skaits Latvijas skolās paaugstinās sociālo problēmu un arī nelielā skolotāju atalgojuma dēļ.

LNT raidījumā «900 sekundes» LU rektors norādīja, ka eksāmenu rezultāti ir saistīti ar skolotāju algām, kā arī skolu tīklu koncentrēšanu. Ribickis piebilda, ka

aktuālas ir arī sociālas problēmas, jo daudzi jaunieši pārdzīvo savu vecāku aizbraukšanu uz ārzemēm.

RTU rektors norādīja arī uz to, ka eksāmenus nenokārtojušo skaits ir «indikatīvi liels, bet nav skaitliski liels». Viņaprāt, vajadzētu arī uzzināt, cik šo rezultātu varētu ietekmēt statistiskā kļūda.

Šogad divreiz vairāk skolēnu nekā pērn nav izdevies nokārtot centralizētos eksāmenus,

kas nozīmē, ka viņu rezultāts pārbaudījumos bijis zemāks par 5%. Šāds eksāmena kopvērtējums šogad bija 35 eksāmenu kārtotājiem latviešu valodā un 199 pārbaudījuma veicējiem matemātikā.

Jau ziņots, ka uzlabojies skolēnu sniegums centralizētajos eksāmenos angļu un latviešu valodā, bet krietni zemāki rezultāti nekā pagājušos gados uzrādās matemātikā un vēsturē.

Valsts Izglītības satura centrs ceturtdien izsniedza 19 427 centralizēto eksāmenu sertifikātus vispārējās izglītības ieguvējiem. Šogad obligāto eksāmenu matemātikā un latviešu valodā kārtoja nedaudz vairāk nekā 14 tūkstoši skolēnu. Centralizētos eksāmenus angļu valodā kārtoja gandrīz 13 tūkstoši skolēnu, krievu valodā - 2,5 tūkstoši skolēnu, bet vācu valodā - 93 skolēni.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu