Reklāmas stratēģis: Akcija «#GribuTeviAtpakaļ» ir komunikācija bez stratēģijas un fokusa

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Latvijas Institūta (LI) rīkotā sociālā akcija «#GribuTeviAtpakaļ» ir komunikācija bez stratēģijas un fokusa, - digitālā mārketinga un sociālo mediju konferences «Digital 2016» rīkotāja «Digital.lv» organizētajās sarunās ar mārketinga un reklāmas ekspertiem par zīmola attīstību, stratēģiju un satura attīstību atzina reklāmas stratēģis, aģentūras «Weekend» dibinātājs Edgars Pētersons.

Viņš skaidroja, ka, izstrādājot jebkuru kampaņu vai kādu citu produktu, ir svarīgi ņemt vērā to, kas ir zīmols.

«Ja mēs runājam par Latvijas valsti, par Latviju kā darba vidi, kā produktu, kas ir zīmols, tad jāsaprot, - lai radītu spēcīgu zīmolu, nepietiek vien ar komunikāciju. Proti,

ir jābūt labam produktam, labam klientu servisam, kā arī citām lietām. Ja mēs šo metaforu attiecinām uz Latvijas darba tirgu, tad ir jautājums - vai tas tā ir,»

jautā reklāmas stratēģis.

Pētersons norādīja, ka akcija «#GribuTeviAtpakaļ» ir tas gadījums, kad to vajadzētu pagriezt citādāk. Proti, sniedzot precīzu, skaidru informāciju par nozarēm, kurās gaida atpakaļ Latviju pametušos iedzīvotājus.

«Tas ir jautājums par to, vai kampaņas rīkotājiem ir skaidrs, kurās nozarēs un jomās patlaban trūkst darbaspēka.

Piemēram, reklāmā un ar to saistītajās jomās darbinieku trūkst dizainā, programmēšanā. Tās ir jomas, kur ir labas algas un darba vide,» atzīmē Pētersons.

Pēc viņa domām,

šādas akcijas organizēšanai būtu bijis nepieciešam stratēģis, kura uzdevums būtu identificēt skaidri kampaņas mērķauditoriju.

Piemēram, vai tas ir augsti kvalificēts darbinieks, var arī ar kampaņu plānots parādīt aktuālās pozīcijas arī tiem cilvēkiem, kuri aizbraukuši lasīt sēnes vai zemenes. Varbūt, ka ar akciju būtu iespējams arī motivēt kādu aizbraukušo pamācīties kursos, apgūt programmēšanu un pelnīt pieklājīgu algu Latvijā.

Ja akcijai «#GribuTeviAtpakaļ» būtu bijis stratēģis, viņam būtu bijis arī jāsaprot pamatproblēma, ko ar akciju varētu aktualizēt. «Stratēģim ir jāsaprot, kas tad ir problēma, kā arī tas, ka tie, kuri ir aizbraukuši, mums ir zuduši un atpakaļ vairs neatgriezīsies,» teica Pētersons.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu