Asociācija: Šogad Latvijā mediju reklāmas tirgus varētu nedaudz pieaugt

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Caro/ScanPix

Šogad Latvijā mediju tirgus varētu pieaugt 2-3% robežās, aģentūrai LETA prognozēja Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

«Man gribētos cerēt, ka varētu būt neliels mediju reklāmas tirgus pieaugums, bet ļoti saulainas prognozes nebūs - tas varētu būt 2-3% pieaugums, es neredzu šobrīd vairāk,» sacīja Liepiņa.

Viņa arī norādīja, ka 2016.gada pirmajā pusgadā mediju reklāmas ieņēmumi sasniedza vien 40-45% no visa gada kopējiem reklāmas ieņēmumiem, kas lielā mērā varētu būt saistīts ar klientu biznesa rezultātiem - ja klientiem pirmajā pusgadā izdodas sasniegt budžeta mērķus, gada otrajā pusē reklāmai tiek atvēlēts vairāk līdzekļu.

Vienlaikus LRA valdes priekšsēdētāja atzīmēja, ka mediju reklāmas tirgus rezultātus šogad pirmajos sešos mēnešos nevar salīdzināt ar attiecīgo periodu pērn, jo asociācija izstrādājusi jaunu sistēmu reklāmas tirgus datu apkopošanai, lai tie būtu precīzāki. Tā kā sistēma ieviesta šogad, ir apkopoti iepriekšējā gada rezultāti kopvērtējumā, bet nav datu par pagājušā gada pirmā pusgada mediju reklāmas ieņēmumiem.

Tāpat Liepiņa minēja, ka pēdējo gadu laikā fundamentāli ir mainījušies reklāmas tirgū iesaistītie mediji un šobrīd būtiski reklāmdevēju līdzekļi tiek novirzīti uz ārzemēs reģistrētajiem medijiem, kuri datus par reklāmas ieņēmumiem nesniedz. «Piemēram, «Google.com» un «Facebook.com» datus mēs vispār neredzam un droši vien tuvākajā laikā arī nedabūsim, ja kaut kas nemainīsies. Mēs arī nevaram aplēst viņu nomaksāto nodokļu apmērus, jo šie darījumi nav apliekami ar pievienotās vērtības nodokli. Līdz ar to mēs nevaram redzēt, kāds ir reklāmdevēju līdzekļu apjoms, kas iziet ārpus Latvijas,» viņa sacīja, piebilstot, ka reklāmu apmērs internetā visu laiku aug.

Tajā pašā laikā asociācijas vadītāja atzina - Latvijā ekonomiskā aktivitāte ir pietiekama un reklāmas tirgus no tā necieš.

Jau ziņots, ka Latvijas mediju reklāmas tirgus 2015.gadā audzis par 2% un sasniedzis 77,2 miljonus eiro. Pērn no kopējā mediju reklāmas tirgus apjoma 43% aizņēma reklāma televīzijā, 19% - reklāma internetā, 12% veidoja reklāma radio, 10% - žurnālos, 9% - vides reklāmā, 6% - laikrakstos, bet reklāma kino aizņēma 1% no Latvijas reklāmas tirgus.

LRA ir sabiedriska organizācija, kurā ir apvienojušies reklāmdevēji, mediji un aģentūras. Asociācijas mērķis ir veicināt reklāmas nozares attīstību un aizstāvēt savu biedru intereses.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu