Skandāls par zīmējuma interpretāciju: vecāki uzskata - skolotājiem jāmainās līdzi laikam

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Kirill Kukhmar/TASS/Scanpix

Vai skolā bērniem māca patstāvīgu domāšanu vai arī «štancē šablonus»? Šādu jautājumu rada kādas skolotājas rīcība, labojot 2. klases skolēna pārbaudes darbu: viņa novērtējusi kā nepareizu atbildi to, ka attēlā redzamie cilvēki nosaukti par draugiem, jo tiem «jābūt» ģimenei. Šis TVNET raksts jau raisījis plašu lasītāju-vecāku rezonansi, atklājot, ka diemžēl joprojām mūsdienās nav retums stereotipiska domāšana skolās.

Kāda mamma, kas vēstuli parakstījusi kā «mamma disidente», retoriski vaicā: «Lūdzu, pajautājiet skolotājai, kā viņa zina, ka tā ir ģimene??? Tikai tāpēc, ka mums pieaugušajiem tā izskatās, jo zīmējumā ir puisis un meitene un vēl mazāka meitenīte? Lūdzu, sakiet, cik liela gadu starpība ir abām zīmējumā redzamajām meitenēm un puisim? Tā var filozofēt daudz, bet pareizās atbildes nebūs.»

Šī pati mamma raksta par situāciju, kad «latviešu valodas skolotāja kādā no Rīgas centra skolām 1. stundā stāsta, ka dzīvniekus turēt mājās ir slikti, stāstījums tiek papildināts ar emocionāliem «gadījumiem iz dzīves». Tā kā skolēns nedzīvo pilsētā, bērns uzrakstīja prasīto pārspriedumu, kurā argumentēja savu viedokli par to, cik labi, ka mājās ir dzīvnieki. Bērnam bija vislabākā atzīme klasē.» Šis teorētiski būtu vērtējams kā labais piemērs, taču mamma apbēdināta par to, ka «diemžēl tā mums iet gandrīz visos mācību priekšmetos, tāpēc ir jautājums - vai vispār ir vērts mācīties skolā», ja jau reiz skolotāji pašā pamatā nemāca viedokļu dažādību, bet pasniedz sev tuvāko.

Kāda cita mamma vēstulē raksta: «Diemžēl pašai ir bēdīga pieredze šajā jomā. Šodien esmu māmiņa trim bērniem, bet, kad gāju pati skolā, mana latviešu valodas skolotāja nosvītroja manu sacerējumu, ielika 2 un pierakstīja «TĀ NEDOMĀ». Mans sacerējums absolūti neatbilda viņas gaidītajam. Joprojām pēc daudziem gadiem es to vēl atceros.»

Veco laiku piespiedu domāšanu atceras vēl kāda TVNET lasītāja: «Man jau tuvojas 30, bet joprojām atceros, ka mūzikā bija jāklausās skaņdarbs un jāizdomā nosaukums tam. Reti kurš izdomāja pareizi, ka sniegputenis. Attiecīgi - reti kuram sekmīga atzīme.»

Turpinot par iesākto tēmu un mūsdienām, kāds cits portāla lasītājs raksta: «Padalīšos ar savu pieredzi par izglītības sistēmas nepilnībām. Draudzenes bērns šogad sāka skolas gaitas, un viņiem jau ir angļu valoda. Nav jau noslēpums, ka jauni bērni ar internetu ir uz tu un internetā skatās multenes, ieskaņotas angliski, kā arī draudzene puisēnam iemācīja šo to angliski. Laika gaitā mazais sāk sūdzēties par angļu valodas stundām. Diemžēl nepaskaidro kāpēc. Vecāku sapulcē man un draudzenei atkrita žoklis:

skolotāja saka, ka bērns runā nepareizi. Uz jautājumu «What's your name?» ir jāatbild, vienkārši nosaucot savu vārdu, gluži kā ar cirvi nocirst, nevis pateikt: «My name is Arturs.»

Skolotāja uz mūsu sašutumu pateica, ka bērni ir vēl mazi un neko sarežģītu nedrīkst mācīties. Vai tik tiešām izglītības sistēma atbilst tai karikatūrai, kur skolotājs ir kā cirvis un skolēni jau iztēsti klucīši?»

«Atsaucos aicinājumam izteikt savu viedokli - jā, arī es esmu saskārusies ar mūsu izglītības sistēmas spožo iespēju. Diemžēl jāteic, ka šāda situācija ir ne tikai mazajās klasēs, bet arī vidusskolā, kur skolēni «brīvprātīgi» izvēlas ZPD tēmu. Bērniem jāizvēlas sev neinteresanti priekšmeti, bet, ja kāds izvēlas rakstīt, piemēram, pie psiholoģes par stresu vai vardarbību, - saka, ka tas nav aktuāli,» raksta kāda sašutusi mamma, atzīstot vispār zināmo, ka šobrīd ir situācija tāda, ka no bērna gaida rezultātus olimpiādēs, interesantus ZPD, kuri tiks novērtēti konkursos, taču bez moderniem un inovatīviem skolotājiem tas nav iespējams.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu