Lietuviešu eksperts: MTG biznesa pārdošana ļaus saglabāt rietumnieciskas tradīcijas

LETA/BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) lēmums pārdot savu raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs starptautiskajai privātā kapitāla investīciju kompānijai «Providence Equity Partners» ļaus saglabāt šajā tirgū rietumnieciskas biznesa tradīcijas, uzskata Viļņas Universitātes Starptautisko attiecību un politikas zinātnes institūta eksperts Nerijus Maļukevičs.

«Būtiski, ka mums stratēģiski svarīgi mediji paliek Rietumu kapitāla rokās. Mums ir bijuši arī citi piemēri, kad plašsaziņas līdzekļus no Skandināvijas investoriem pārņēmuši mūsu vietējie uzņēmēji, bet nopirktie mediji jaunajiem īpašniekiem kļuvuši par otršķirīgu vai pat palīgdarbības nozari,» viņš piektdien sacījis ziņu aģentūrai BNS.

2003.gadā Lietuvas koncerns «MG Baltic» no Zviedrijas «Bonnier» grupas iegādājās televīzijas kompāniju LNK.

«Šajā gadījumā Rietumu kapitālam ir svarīga nozīme, jo tiek saglabāti arī rietumnieciski mediju principi. Jo vairāk pie mums rietumnieciska biznesa, jo labāk,» piebildis Maļukevičs, norādot, ka runa ir ne tikai par politiskajiem principiem, bet arī par vispārējām tradīcijām, kas saistītas ar biznesa pārvaldību.

Tikmēr Lietuvas uzņēmējdarbības konfederācijas Nodokļu komisijas priekšsēdētājs Marjus Dubņikovs atzinis, ka «Modern Times Group» bizness Baltijas valstīs, ieskaitot Lietuvas televīzijas grupu TV3, pārdots par labu cenu, savukārt pircējs acīmredzot patiesi vēlējies noslēgt šo darījumu. «Tā nebija lētas mantiņas iegāde, ejot caur tirgu. Tas bija mērķtiecīgs pirkums. Finansiālā ziņā tika piedāvāta un arī samaksāta laba cena,» viņš spriedis.

«Providence» iegādājās MTG raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs par 115 miljoniem eiro, kas ir 12 reizes augstāk par 2016.gadā gūto EBIT.

Vienlaikus Dubņikovs norādījis, ka no cenas vērtējuma viedokļa ir svarīgi, cik stabils ir EBIT rādītājs ilgākā laikā un vai 2016.gadā tas kaut kādu iemeslu dēļ nav krities.

MTG savos pārskatos atsevišķi nenorāda Baltijas valstu EBIT rezultātus.

Dubņikovs uzskata, ka starp «Providence» pārvaldīto «Bite» un nule iegādātajiem radio un televīzijas kanāliem un interneta ziņu portāliem var saskatīt sinerģijas iespējas.

«Palielinot uzņēmumu skaitu grupā, sinerģijas iespējas pastāv vienmēr. Tas atkarīgs no vadītāju iztēles un elastības, kopīgi veidojot produktus vai izmantojot citas iespējas. Iespējamākā varētu būt savstarpēja produktu reklamēšana un produktu piedāvāšana dažādiem lietotājiem,» viņš sacījis.

Savukārt informācijas tehnoloģiju eksperts Džugs Paršonis apšaubījis iespēju, ka pēc šā darījuma «Providence» veidos telekomunikāciju un televīzijas tehnoloģisko sinerģiju, tomēr pieļāvis, ka MTG pircējam ir plāni nākotnē aktīvi attīstīties digitālajā vidē. Viņaprāt, pagaidām tas drīzāk ir ierastais biznesa risinājums - investēt, nevis radīt jaunus produktus vai pakalpojumus.

Kā izteicies Paršonis, televīzija mobilajās ierīcēs pagaidām ir tikai vēlmju līmenis, jo ar pašreizējo 4G ātrumu nepietiek, lai garantētu kvalitatīvu translāciju, bet 5G sakari vēl tikai tiek veidoti. Tomēr viņš pieļāvis, ka uzņēmumi saskata šādu perspektīvu nākotnē.

«Varbūt tas ir ļoti tālejošs solis, paturot prātā, ka kādreiz mums būs 5G un 6G sakari. Patiesībā jau pienāks laiks, kad telefons vai vispār mobilā ierīce faktiski kļūs par televizoru. Pagaidām tā šādu funkciju vēl nepilda - ja mēs noskatāmies dažus klipus, tā vēl nav televīzija,» viņš spriedis. «Ja nu vienīgi kompānijai ir plāni, iespējams, pat ne publiski, aktīvi paplašināties digitālajā telpā, internetā. Tad gan tehnoloģiskā, gan satura ziņā tas varētu būt pievilcīgi.»

Informācijas tehnoloģiju asociācijas «Infobalt» izpilddirektors Pauļus Vertelka izteicies, ka «Providence» ir specializēts fonds, kuru interesē tieši komunikāciju, mediju un informācijas kompānijas, tādēļ iespējami «dažādi interesanti risinājumi». «Negribu minēt, kādi tie būs, bet tas ir fakts, ka viņi nāk ar apņēmību palikt Baltijas valstīs, kur viņi saskata strauji augošu tirgu,» viņš norādījis.

Kā ziņots, Zviedrijas mediju koncerns MTG pārdevis savu raidorganizāciju biznesu Baltijas valstīs starptautiskajai privātā kapitāla investīciju kompānijai «Providence Equity Partners».

Darījums ietver 100% biznesa daļu pārdošanu par 115 miljoniem eiro, kas atbilst uzņēmuma vērtībai. Lēmums pārdot Baltijas biznesu izriet no MTG notiekošajām pārmaiņām, mainot biznesa fokusu no tradicionālas raidorganizācijas uz globālu digitālo izklaides vidi, norāda uzņēmumā.

Darījumam vēl jāsaņem vietējo uzraugošo iestāžu apstiprinājums.

«Providence Equity Partners» Baltijas valstīs pārvalda mobilo telekomunikāciju uzņēmumu grupu «Bite Group», kā arī kontrolē 28,5% Latvijas interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēja «Baltcom» kapitāldaļu.

MTG, kas kopš 1998.gada darbojas Latvijā, pieder telekanāli TV3, TV3+, TV6, LNT, «Kanāls 2» un radiostacija «Star FM», kā arī interneta portāli «Tvplay» un «Skaties». MTG Igaunijā pieder televīzijas kompānija «Viasat Eesti», televīzijas kanāli TV3, TV6 un TV3+. Savukārt Lietuvā MTG pieder televīzijas kanāli TV3, TV3+, TV6 un «Viasat Sport Baltic».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu