NEPLP: Visticamāk, pirmais reklāmas tirgu varētu pamest Latvijas Radio

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Pirmais sabiedriskais medijs, kas pamet reklāmas tirgu, varētu būt Latvijas Radio (LR), sacīja Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) locekle Gunta Līdaka.

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā Kultūras ministrija (KM) šodien prezentēja informatīvo ziņojumu par iespējamajiem scenārijiem sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus. Viens no tiem paredzēja nemainīt pašreizējo situāciju, otrs – saglabāt pašreizējo situāciju, izveidojot jaunas komerciālo mediju formas, trešais scenārijs ietvēra sabiedrisko mediju pakāpenisku iziešanu no reklāmas tirgus, sākot to tikai ar vienu mediju, savukārt ceturtais scenārijs paredzēja vienlaicīgu abu sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus.

Vaicāta, kuru scenāriju, viņasprāt, būtu piemērotāk īstenot, Līdaka norādīja, ka, visticamāk, to, kas paredz, ka sākotnēji reklāmas tirgu pamet viens sabiedriskais medijs un tikai pēc tam to dara otrs.

«Visticamākais scenārijs varētu būt LR iziešana vispirms un Latvijas Televīzijas (LTV) iziešana pēc tam. Labāk sākt ātrāk procesu, ņemot vērā arī to, cik neskaidra ir radio struktūra no blakus ieņēmumiem, tāpēc es domāju, ka tas radio būtu zināms atvieglojums, ka viņi iziet pirmie no reklāmas tirgus,» skaidroja Līdaka.

Viņa norādīja, ka komisijas sēdes laikā pārrunātais dod cerību, ka varētu veidoties konstruktīvs scenārijs sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus. «Mēs redzam arī, ka mediju situācija Latvijā ir diezgan sarežģīta, un sevišķi jautājumos, kas ir saistīti ar elektroniskajiem medijiem, arī ar reklāmas tirgu un visu pārējo, tā ka es domāju, ka tas ir pirmais solis ceļā uz tiešām konstruktīvu rīcību,» uzsvēra NEPLP locekle.

Vienlaikus viņa norādīja, ka patlaban NEPLP paralēli strādā pie nepieciešamo aprēķinu veikšanas, lai noteiktu konkrētas summas apmēru, kāds nepieciešams, lai LR un LTV varētu atstāt reklāmas tirgu, jo abiem sabiedriskajiem medijiem ir savstarpēji dažādas ieņēmumu un izdevumu formas, tādēļ kopējais nepieciešamā finansējuma apmērs katram medijam atšķiras.

Kā ziņots, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēdē trešdien mediju nozares pārstāvji un deputāti pauda secināja, ka sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus, visticamāk, varētu īstenot 2020.gadā.

Atbilstoši KM aplēsēm, sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus nepieciešami aptuveni pieci līdz astoņi miljoni eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu