Zēni mācās labāk, ja tiem apkārt ir daudz meiteņu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Jaunā pētījumā atklāts, ka lielāks meiteņu daudzums klasē var pozitīvi ietekmēt zēnu motivāciju mācīties un uzlabot sekmes.

Pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā «School Effectiveness and School Improvement», izvirzīta un pierādīta hipotēze, ka zēni lasa daudz labāk, ja vairums no to klasesbiedriem ir meitenes. Pētnieki lēš, ka tas ir tāpēc, ka meitenēm ir lielāka motivācija un koncentrēšanās spējas, tāpēc tas «pielīp» arī zēniem.

Pētījums

Pētījuma ietvaros tika izanalizēta 200 tūkstošu 15 gadus vecu skolnieku lasītprasme un rezultātā atklājās, ka skolās, kurās vairāk nekā 60% ir meiteņu, ir procentuāli labāki lasītprasmes rādītāji. Tiesa, liela nozīme ir arī tajā, no cik izglītotām ģimenēm skolnieki nāk, kā arī, kāda ir pasniedzēju izglītība, tomēr tam nav tik pozitīvas ietekmes uz zēniem kā meiteņu daudzumam skolā.

«Kā pierāda statistika, lielāks meiteņu daudzums skolās īpaši pozitīvi ietekmē tieši zēnus,» rakstīts pētījumā.

«Zināms, ka meitenes daudz vieglāk spēj koncentrēties klasē, kā arī ir vairāk motivētas lasīt nekā zēni. Pētījums pierādīja, ka meitenes lasa labāk, kā arī bieži to dara savā brīvajā laikā. Meiteņu motivācija un labās sekmes rezultātā rada atmosfēru, kas pozitīvi ietekmē zēnu sekmes un motivāciju,» komentēja pētījuma autore Margrieta van Heka (Margriet van Hek).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu