LMT varētu kļūt par maksas televīzijas pakalpojumu sniedzēju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Mobilo sakaru operators «Latvijas Mobilais telefons» (LMT), kas šodien pavēstīja par logo maiņu, nākotnē varētu kļūt par maksas televīzijas pakalpojumu sniedzēju, tāpat kā kabeļtelevīzijas operatori «Baltcom» un «Izzi» vai «Lattelecom» ar savu interaktīvo televīziju, biznesa portālam «Nozare.lv» teica LMT viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos Ingmārs Pūķis.

Pūķis teica, ka šāds risinājums būtu iespējams, izmantojot ceturtās paaudzes (4G) mobilo sakaru tehnoloģijas, taču tās pielāgojot televīzijas vajadzībām. Tas nozīmētu, ka daļu 4G frekvenču jaudas noteiktās vietās izdalītu lietošanai tikai televīzijas klientiem, kuru televizoros vai citos uztveršanas rīkos būtu attiecīga LMT SIM karte. Vienlaikus LMT pats parakstītu līgumus ar satura ražotājiem un veidotu savas televīzijas satura pakas.

Pūķis gan uzsvēra, ka šāds risinājums gaidāms tikai nākotnē, kad LMT būs izvērsis savu 4G pārklājumu un jaudu, konstatējot vietas ārpus dažādu fiksētu tīklu pārklājuma, kur varētu sapulcēt televīzijas skatītājus un tiem nodrošināt stabilu bezvadu mobilā interneta signālu. Šāds televīzijas pakalpojums bezvadu interneta tīklā, visticamāk, piedāvātu teju visas interaktīvās televīzijas funkcijas - valodu izvēli, raidījumu skatīšanos paša izvēlētā laika, raidījumu ierakstīšanu u.tml.

Pūķis teica, ka uzstādīt 4G pārklājuma zonu, kas ir ekskluzīvi paredzēta noteiktiem mērķiem, ir tehniski iespējams. Tas jau tiek darīts, lai apkalpotu kādu klientu Rīgas ostā, kura kustīgās kravu pārvietošanas un iekraušanas/izkraušanas mašīnas dažādu apstākļu dēļ nav bijis iespējams pieslēgt parastam bezvadu internetam, lai to darbību varētu ierakstīt uzņēmuma uzskaites sistēmā.

LMT viceprezidents sarunājās ar «Nozare.lv» pasākuma kuluāros, kurā LMT vadība prezentēja jaunu korporatīvu logo. Tas sastāv no četriem oranžiem un sarkaniem nesimetriskiem lokiem, kuri kopumā veido abstraktas Latvijas kartes kontūras.

Oficiālā prezentācijā Pūķis teica, ka jau patlaban video saturs veido 45% no LMT tīklos pārraidītās datu jaudas, un prognozēja, ka mobilā interneta lietošana, tostarp 4G, tuvākajos gados ļoti strauju pieaugs. LMT sava līdzšinējā trešās paaudzes (3G) mobilā interneta tīklā pēdējos trīs gados investējis 50 miljonus latu, stāstīja Pūķis.

LMT viceprezidents pieminēja jau agrāk publiskoto skaitu, ka LMT tīklā darbojas vairāk nekā 200 000 viedtelefonu, kurus līdz ar planšetdatoriem izmanto video un cita satura skatīšanai.

Jau ziņots, ka 3G tīklos var sasniegt datu lejuplādes ātrumus līdz pat 42 megabiti sekundē (Mbps), bet 4G tīklos - līdz 100 Mbps.

Arī LMT prezidents Juris Binde, plašos vilcienos stāstot par uzņēmuma nākotnes attīstības vīziju, teica, ka būtiska loma būs saturam un tehnoloģijām, kas paātrināšot ceļu no «domas uz darbību». Savukārt Pūķis savā prezentācija teica, ka LMT «laboratorijas apstākļos» esot panācis 4G mobilā interneta ātrumus būtiski virs 100 Mbps, liekot saprast, ka, izvēršot 4G pārklājumu valstī, LMT arī tieksies palielināt maksimālo lejuplādes ātrumu.

Patlaban LMT ir ierīkojis 4G pārklājumu Jūrmalā, Rīgā un tās apkaimē un Liepājā. Jau ziņots, ka LMT pērn janvārī izsolē nopirka 2,5-2,69 gigahercu (GHz) radiofrekvenču spektra lietošanas tiesības komercdarbībai Latvijā, kas ir izmantojamas, sākot no 2014.gada 1.janvāra.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu