Reklāmas kā kaitīgo programmu izplatīšanas veids

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Kibernoziedznieki dažkārt atsakās no lielo interneta vietņu uzlaušanas un slepenas kaitīgo programmu ievietošanas tajās, bet «iet pa parādes durvīm», ļaunprātīgi izmantojot drošības trūkumus sistēmās, kas rāda reklāmas.

Tā nupat notika, piemēram, ar New York Times interneta vietni. Laikraksta vietnes īpašnieki svētdien informēja lasītājus par kādu «nepiederīgu» reklāmu, kas mēdza parādīties šajā vietnē. Minētā reklāma brīdināja NYTimes.com apmeklētājus, ka viņu datori var būt inficēti ar vīrusu, un novirzīja viņus uz citu vietni, kas it kā skenēja datoru un tad piedāvāja nopirkt antivīrusu programmatūru.

Tas ir tā sauktais viltus brīdinājums jeb «scareware», kura nolūks – panākt, lai cilvēki maksātu par lietām, kas viņiem nemaz nav vajadzīgas. Šādas blēdības notiek aizvien biežāk.

New York Times paziņojumā teikts, ka blēdība ar reklāmu izmantota arī pret vairākām citām ziņu vietnēm. Viena no tām bijusi avīzes San Francisco Chronicle vietne.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu