Mobilo sakaru operatori vienojas par «eCall» izvēršanu

Apollo.lv
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Scanpix»/«Reuters»

Trešdien «eCall» — Eiropas automātiskā, transportlīdzekļos uzstādītā neatliekamās palīdzības zvanu sistēma — saņēma absolūtu Eiropas mobilo sakaru nozares atbalstu, informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Mobilo sakaru nozares GSM asociācijas pārstāvji apliecināja savu apņemšanos, lai sekmētu šo civilās aizsardzības tehnoloģiju, parakstot Eiropas Savienības (ES) saprašanās memorandu «eCall» ieviešanai visā Eiropā.

Ja automašīnai notiek nopietns negadījums, «eCall» sistēma automātiski izvēlas numuru 112 (Eiropas vienoto neatliekamās palīdzības dienestu numuru) un nosūta tās atrašanās vietas koordinātes tuvākajam neatliekamās palīdzības dienestam pat tad, ja pasažieri nezina vai ja viņi fiziski nav spējīgi pateikt, kur atrodas. Lai izvērstu «eCall», vajadzīga cieša sabiedriskās pārvaldes iestāžu, autoražotāju un mobilo sakaru operatoru sadarbība, bet, to pilnībā īstenojot, ik gadu ES varētu izglābt līdz pat 2500 dzīvību un samazināt iegūto savainojumu smagumu par 10–15%.

«Pagājušajā mēnesī Eiropas Komisija aicināja Eiropas valdības, telesakaru un autobūves nozari sniegt lielāku ieguldījumu, lai izvērstu «eCall» iniciatīvu uz autoceļiem. Es vēlētos paust atzinību mobilo sakaru nozarei par tik operatīvu atbildi. Sniedzot savu atbalstu automobiļos uzstādītai neatliekamās palīdzības zvanu sistēmai, ko izvērstu visā Eiropā, šī nozare ir apliecinājusi savu atbildīgumu visas sabiedrības priekšā, kā arī atvērtību inovatīviem sakaru tehnoloģiju lietojumiem ikdienas dzīvē,» sacīja ES telesakaru komisāre Viviāna Redinga. «Tomēr, lai «eCall» iniciatīvu izvērstu visas Eiropas mērogā, svarīgs ir visu ieguldījums. Mobilo sakaru operatori ir uzskatāmi pierādījuši, ka ir gatavi pildīt savas saistības attiecībā uz «eCall», tādējādi pievienodamies autobūves nozarei un lielākajai daļai ES valstu. Sešas dalībvalstis — Dānija, Francija, Īrija, Latvija, Malta un Apvienotā Karaliste — joprojām nav parakstījušas «eCall» saprašanās memorandu. Šīm valstīm beidzot vajadzētu pārstāt būt par bremzējošo faktoru un vajadzētu paātrināt šīs sistēmas ieviešanu, jo tā var glābt daudzu cilvēku dzīvību. Pretējā gadījumā Komisijai nākamgad būs jānāk klajā ar jaunām likumdošanas iniciatīvām.»

Trešdien komisāres Redingas rīkotās ceremonijas laikā «eCall» saprašanās memorandu visas mobilo sakaru nozares vārdā parakstīja GSM asociācijas «Europe» direktors Martins Vaitheds.

Šīs asociācijas darbība aptver 219 valstis, apvienodama gandrīz 800 pasaules mobilo sakaru operatorus un vairāk nekā 200 uzņēmumus, tostarp telefonu aparātu ražotājus, lietojumprogrammu ražošanas uzņēmumus, aprīkojuma piegādātājus, interneta pakalpojumu sniedzējus, kā arī plašsaziņas līdzekļu un izklaides organizācijas.

Lai pilnībā izvērstu «eCall», Eiropas autobūves un telesakaru nozarēm, kā arī valsts administrācijai visās ES dalībvalstīs jānodrošina, ka to neatliekamās palīdzības dienesti, jo īpaši zvanu centri, ir aprīkoti tā, lai tie varētu atbildēt uz «eCall» izsaukumiem. Lai gan šī jaunā tehnoloģija ir gatava, kā arī neatliekamās palīdzības dienesti ir vienojušies par ES mēroga standartiem, Dānija, Francija, Īrija, Latvija, Malta un Apvienotā Karaliste galvenokārt finansiālu apsvērumu dēļ joprojām nav gatavas uzņemties šīs saistības.

15 ES valstis (Austrija, Kipra, Čehija, Igaunija, Somija, Vācija, Grieķija, Itālija, Lietuva, Portugāle, Slovākija, Slovēnija, Spānija, Nīderlande un Zviedrija) un trīs EEZ valstis (Īslande, Norvēģija un Šveice) vienojušās par kopējiem pasākumiem «eCall» ieviešanai. Sešas ES valstis (Beļģija, Bulgārija, Ungārija, Luksemburga, Rumānija un Polija) atbalsta «eCall» un vēlas parakstīt nolīgumu. Arī Eiropas Parlaments aktīvi atbalsta «eCall» uzstādīšanu automobiļos visā Eiropā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu