NASA zinātnieki pamanījuši cilvēku radītu burbuli ap Zemi

Apollo.lv
Foto: AFP/SCANPIX

NASA zinātnieki atklājuši, ka Zeme atrodas lielā burbulī, kuru radījuši cilvēki. Tiek norādīts, ka šis burbulis ir rezultāts, ko radījuši ļoti zemas frekvences (VLF) radiosignāli, kas uz Zemes nodrošina komunikāciju ar dziļūdens zemūdenēm.

Kā raksta «news.com.au», burbuli varētu ietekmēt lielas enerģijas daļiņas, kas pārvietojas Zemei tuvējā kosmosa vidē. Jaunā pētījumā zinātnieki atklājuši, kā cilvēkiem izdevies izmainīt tā dēvētos «kosmosa laikapstākļus».

Kad zinātniekiem ir izdevies pamanīt VLF radīto burbuli, secināts, ka radiosignāli ceļojuši Zemes atmosfērā un kosmosā.

ASV kosmosa aģentūra norādījusi, ka šāda veida radio signāli kādu dienu var būt ļoti noderīgi, lai «attīrītu zemes tuvumā esošo kosmosu» no pārmērīgas radiācijas.

Zinātnieki uzskata, ka VLF var likvidēt uzlādētās lielas enerģijas daļiņas, piemēram, dažādu kosmosa norišu laikā. VLF signāli var būt kā barjera, kas aizturēs radiācijas nokļūšanu līdz Zemei.

Kolorado universitātes Atmosfēras un kosmosa fizikas laboratorijas direktors Daniels Beikers norāda, ka cilvēku radītā VLF barjera notur radiācijas robežu tālāk no Zemes, un, ja tāda burbuļa nebūtu, tad radiācijas robeža būtu daudz tuvāk Zemei.

«Arvien vairāk saprotot VLF nozīmi, izdodas vieglāk iezīmēt mūsu kosmosa vidi, saprotam, cik sarežģīta ir vide mums apkārt. Jo vairāk mēs zinām, jo vairāk saprotam, kas mums ir jādara, lai pasargātu no radiācijas mūsu satelītus,» saka Beikers.

Pētījumā NASA zinātnieki izmantojuši «Van Allen» aparātus, kas pēta tā dēvētās radiācijas joslas ap Zemi.