Jauni pierādījumi liecina, ka devītā planēta eksistē

Foto: AP/Scanpix

Saules sistēma nupat kā kļuva pavisam nedaudz dīvaināka nekā iepriekš. Astronomi, meklējot mistisko devīto planētu, atraduši kosmiskā akmens gabalu, kas var pamatīgi stiprināt to cilvēku pārliecību, kas domā, ka noslēpumainā planēta patiešām eksistē kaut kur mūsu Saules sistēmā.

Atrastais asteroīds 2015 BP519 ir viens no nedaudzajiem pierādījumiem, ka Saules sistēmā atrodas kāds milzīgs ķermenis. Astronomi savu viedokli sīki izklāstīja pētījumā, kas publicēts izdevumā «Quanta Magazine», minot, ka asteroīda dīvainā trajektorija, kādā tas riņķo ap Sauli, liecina, ka kaut kur atrodas liels objekts.

Astronomi skaidro: lai arī ne visi piekrīt tam, ka tieši devītā planēta ietekmē asteroīda orbītu, tomēr lielākā daļa ir pārliecināti, ka jaunais atklājums šo ideju krietni vien atbalsta.

Šī nav pirmā reize, kad devītā planēta tiek vainota objektu «grūstīšanā» kosmosā. 2014. gadā, pirms hipotēze par devīto planētu vispār bija radusies, astronomi vairāku objektu orbītā blakus Neptūnam novēroja neizskaidrojamas anomālijas.

Savukārt 2016. gadā astronomi aplēsa devītās planētas izmēru un iedeva tai vārdu «Planēta deviņi». Viņi izvirzīja hipotēzi, ka devītā planēta ir desmit reizes masīvāka par Zemi.

«Šobrīd, ja iedomājas, ka devītā planēta neeksistē, rodas vairāk problēmu, nekā tiek atrisināts,» izteicās astronomi.