Nosaukti pasaulē vērtīgākie zīmoli; pirmajā desmitniekā pirmo reizi divi Ķīnas uzņēmumi

"Google" logotips

FOTO: Reuters/ScanPix

Šonedēļ publiskots jaunākais «BrandZ» pasaulē vērtīgāko zīmolu saraksts, un tā pirmajā desmitnieka pirmo reizi iekļuvuši divi Ķīnas zīmoli, «CNN Money». «BrandZ» ikgadējo vērtīgāko zīmolu sarakstu veido uzņēmumi WPP un «Kantar Millward Brown».

Par vērtīgāko zīmolu pasaulē kārtējo reizi atzīts «Google», kura vērtība šogad palielinājusies par 23% - līdz 302 miljardiem dolāru.

«Google» par vērtīgāko zīmolu pasaulē pēdējo 12 gadu laikā atzīts astoņas reizes.

Kā vēsta, «Market Watch» astoņi no desmit vērtīgākajiem zīmoliem ir tehnoloģiju uzņēmumu zīmoli.

Otra vietu sarakstā ieņem «Apple», kura vērtība pieaugusi par 28%, sasniedzot 300,6 miljardus dolāru.

Par trešo vērtīgāko zīmolu šogad atzīts «Amazon», kura vērtība augusi par 49% - līdz 207,6 miljardiem dolāru.

Saraksta veidotāji norāda, ka šogad pasaulē desmit vērtīgāko zīmolu sarakstā pirmo reizi iekļuvuši divi Ķīnas zīmoli – piekto vietu ieņem tiešsaistes spēļu, aplikāciju, ziņapmaiņas un mobilo maksājumu zīmols «Tencent», kura vērtība novērtēta ar 179 miljardiem dolāru, kas ir par 65% vairāk nekā pagājušajā gadā.

Savukārt devīto vietu sarakstā ieņem Ķīnas zīmols «Alibaba», kura vērtība šogad augusi par 92% - līdz 113,4 miljardiem dolāru.

«BrandZ» apkopotajā pasaulē simts vērtīgāko zīmolu sarakstā iekļauto zīmolu vērtība palielinājusies par 21% jeb 750 miljardiem dolāru – veidojot 4,4 triljonus dolāru.

Pasaulē desmit vērtīgākie zīmoli jaunākajā «BrandZ» reitingā:

1. «Google» - 302 miljardi dolāru;

2. «Apple» - 300,6 miljardi dolāru;

3. «Amazon» - 207,6 miljardi dolāru;

4. «Microsoft» - 201 miljards dolāru;

5. «Tencent» - 179 miljardi dolāru;

6. «Facebook» - 162 miljardi dolāru;

7. «Visa» - 145,6 miljardi dolāru;

8. «McDonald's» - 126 miljardi dolāru;

9. «Alibaba» - 113,4 miljardi dolāru;

10. «AT&T» - 107 miljardi dolāru.

Uz augšu