KP: Problēmas taksometru pakalpojumu jomā ir jāskata visas nozares līmenī

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Samilzušās problēmas taksometru pakalpojumu jomā ir jāskata visas nozares līmenī, ne tikai atsevišķu teritoriju kontekstā, pauda Konkurences padomes (KP) Komunikācijas nodaļas vadītāja Paula Vilsone.

Pēc viņas teiktā, lai mazinātu gadījumus, kad patērētājiem par pārvadājumiem ir jānorēķinās par nesamērīgi augstu samaksu, KP ieskatā, nepieciešams pārskatīt vispārējo taksometru darbības regulējumu, tostarp iesaistot arī nozares pārstāvjus.

KP pārstāve norādīja, ka brīva konkurence ir vērtība, kas patērētājiem sniedz konkurētspējīgas cenas, plašu preču un pakalpojumu daudzveidību un kvalitātes izvēli. Konkurence nav vienādojama ar krāpniecību, šajā gadījumā - nesamērīgas samaksas piemērošanu par braucieniem zemas kvalitātes taksometros. Tajā pašā laikā krāpniecībai auglīga vide ir patērētāju zemais informētības līmenis par izmaiņām taksometru pakalpojumu sniegšanā, proti, maksimālo tarifu atcelšanu, kas pārvadātājiem ļauj noteikt individuālu cenu politiku par saviem pakalpojumiem, un nepietiekams taksometru un pakalpojumu sniedzēju kontroles līmenis ar sankcijām, kas efektīvi atturētu no krāpšanas darbībām.

«Pašlaik situācija ir eskalējusies, ceļot trauksmi par pasažieru apkrāpšanas mēģinājumiem, saņemot pakalpojumus stratēģiskas nozīmes vietās, piemēram, lidostā. Tomēr problēma ir plašāka - nesamērīgas samaksas par taksometru pakalpojumiem var tikt piemērotas jebkurā vietā, un no taksometru pakalpojumu sniedzēju krāpnieciskām darbībām var ciest jebkurš. Nav pieļaujams, ka lēmumpieņēmēji lielu brūci aizlīmē ar mazu plāksteri, izliekoties, ka tā sadzīs un pazudīs,» sacīja KP priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama.

Nozares sakārtošanai KP redz vairākus risinājumus, kas pirmām kārtām jāizvērtē kopīgi ar nozares pārstāvjiem - tirgus dalībniekiem, kas ir ieinteresēti godīgas un vienlīdzīgas konkurences vides pastāvēšanā. KP ieskatā, maksimālo tarifu atcelšana bija pārsteidzīgs lēmums, jo šī kārtība nelika šķēršļus brīvai konkurencei un pārvadātājiem ļāva savstarpēji konkurēt ar cenu, vienlaikus pasargājot patērētājus no nesamērīgi augstas samaksas.

Tomēr pirms jautājuma risināšanas - atjaunot iepriekšējo kārtību vai modernizēt tarifu regulējumu - KP aicina steidzamības kārtībā pārskatīt vai ieviest taksometru pakalpojumu sniedzēju uzraudzību, stiprinot kontroli un sankcijas par krāpšanas gadījumiem, kā arī neatbilstību kvalitātei, drošībai un godīgai nodokļu nomaksai. Stingrāki kontroles mehānismi un sankcijas ar, piemēram, licences kartīšu anulēšanu, varētu būt disciplinējoši gan taksometru vadītājiem, gan kompānijām, pauda KP.

Vienlaikus KP norādīja, ka īpašas prasības pakalpojumu sniegšanai stratēģiskas nozīmes vietās, piemēram, lidostā ir atbalstāms risinājums, taču prasībām ir jābūt objektīvi pamatotām un adekvātām, kā arī balstītām uz godīgas konkurences principiem. Tāpat šajās vietās ir jāizvairās no pārregulācijas, kas var rezultēties pakalpojumu sniegšanas monopolizēšanā un būtiskā sadārdzināšanā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) otrdien pēc koalīcijas partiju sanāksmes sacīja, ka darba grupai divu nedēļu laikā būs jānāk klajā ar konkrētiem priekšlikumiem situācijas risinājumam taksometru pārvadājumu jomā. Darba grupās darbosies Satiksmes ministrijas (SM), Tieslietu ministrijas, Iekšlietu ministrijas un Ekonomikas ministrijas pārstāvji.

SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) aģentūrai LETA sacīja, ka likumā nepieciešams ietvert deleģējumu valdībai noteikt maksimālu tarifu taksometru pakalpojumiem noteiktās vietās. Konkrētais objektu skaits vēl tiks vērtēts, bet pašlaik runa ir par lidostu «Rīga», Rīgas pasažieru ostu un Centrālo staciju.

Tāpat ziņots, ka ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (V) nosūtījis vēstuli vairākām atbildīgajām valsts institūcijām, aicinot risināt «taksometru jautājumu» Rīgas lidostā, jo tas esot valsts reputācijas, tūrisma attīstības un investīciju piesaistīšanas jautājums.

Lidostas «Rīga» pārstāve Laura Karnīte sacīja, ka lidostas iespējas rīkoties «taksometru jautājumā» ierobežo Administratīvās tiesas lēmums, kas nosaka, ka lidosta nekādā veidā nedrīkst iejaukties taksometru pakalpojumu sniegšanas organizēšanā lidostas publiskajā teritorijā, tādējādi problēmas ar taksometru pakalpojumiem lidostā atrisināsies, kad tiks sakārtota situācija taksometru nozarē kopumā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu