«Pasažieru vilciens» jauno elektrovilcienu piegādes līguma noslēgšanu pārcēlis uz trešo ceturksni

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Leiniša / LETA

AS «Pasažieru vilciens» jauno elektrovilcienu piegādes līguma noslēgšanu pārcēlis uz šā gada trešo ceturksni, aģentūrai LETA sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Pirms gada «Pasažieru vilciens» informēja, ka līgumu par jauno elektrovilcienu piegādi plānots noslēgt 2018.gada sākumā, bet šā gada sākumā uzņēmuma pārstāvji informēja, ka līgumu plānots noslēgt 2018.gada pirmajā pusē.

Lūgts komentēt iepriekš plānoto līguma noslēgšanas termiņu pārcelšanu, Grigulis skaidroja, ka galvenie iemesli ilgajam iepirkuma procesam ir skaidrojami ar to, ka iepirkumā izvēlēta sarunu procedūra, kuras laikā paredzēts izvēlēties vislabāko piedāvājumu. Tas nozīmē, ka pretendentiem ir iespēja uzlabot piedāvājumus procedūras laikā.

Tāpat procesu paildzina tas, ka sarunu procedūras darba valoda ir latviešu, proti, komunikācija ar procedūrā iesaistītajiem ārvalstu pretendentiem notiek latviešu valodā, kas nozīmē, ka gadījumā, ja «Pasažieru vilcienam» procedūras laikā rodas jautājumi par pretendentu piedāvājumu, tos ir jātulko tieši tāpat kā pretendentu atbildes un lūgtos precizējumus.

Grigulis norādīja, ka šāda pieeja izvēlēta, lai nebūtu pārpratumu par iepirkuma priekšmetu un ar to saistīto specifiku un jēdzieniem.

Pirmdien, 25.jūnijā, «Pasažieru vilciens» saņēmis elektrovilcienu iepirkuma uzlabotos tehniskos piedāvājumus, teica Grigulis, piebilstot, ka jūlija sākumā «Pasažieru vilciens» varētu pieprasīt pretendentiem iesniegt finanšu piedāvājumu.

Savukārt tas nozīmē, ka pretendentiem būs 24 dienu laikā jāsagatavo un jāiesniedz finanšu piedāvājumi, kuru izvērtēšanai, pēc Griguļa teiktā, nevajadzētu aizņemt tik daudz laiku kā tehniskās specifikācijas izvērtēšanai. Tiesa, viņš neizslēdza iespēju, ka finanšu piedāvājuma izskatīšanas laikā pastāv iespējas vēl kaut ko precizēt un vērsties pie pretendentiem, taču kopumā šai izvērtēšanas procedūrai esot jābūt daudz vieglākai.

«Pasažieru vilciena» valdes priekšsēdētājs atzīmēja, ka finanšu piedāvājuma izvērtēšanā tiks vērtētas ne tikai pašu vilcienu izmaksas, bet arī citas komponentes, kas attiecas uz visa vilcienu dzīves cikla izmaksām.

Jautāts par iespējamo finansējumu vilcienu iegādei, Grigulis teica, ka reālākā ir iespēja, ka «Pasažieru vilciens» piesaistīs finansējumu no Valsts kases. Līdz šim uzņēmums ir komunicējis par finansējuma piesaisti arī ar institucionālām bankām un vietējā tirgū strādājošajām bankām.

Taču Grigulis vēl nevarēja pateikt precīzu iepirkuma summu, kas būšot vien zināma pēc finanšu piedāvājuma izvērtēšanas. Iepriekš tika lēsts, ka summa varētu būs līdz 200 miljoniem eiro.

Jau vēstīts, ka «Pasažieru vilciens» vērtē Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L» («Talgo»), Šveices kompānijas «Stadler» Polijas meitasuzņēmuma «Stadler Polska Sp. z o.o.» («Stadler»), Spānijas kompānijas «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un Čehijas uzņēmuma «Škoda vagonka a.s.» iesniegtos piedāvājumus.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus. Jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai no 2021.gada sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur vairs nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.

«Pasažieru vilciens» ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no «Latvijas dzelzceļa» veiktajām funkcijām. Iepriekš «Pasažieru vilciens» 100% bija «Latvijas dzelzceļa» meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu