Nu jau pirms vairāk nekā gada Jeep sagādāja pārsteigumu Ženēvas auto šova apmeklētājiem, prezentējot papildinājumu savā modeļu klāstā - neliela izmēra apvidus auto Renegade.
Pirmie iespaidi: Jeep Renegade
Dizains trīs dimensijās ir pavisam cits dizains
Pirmā viedokļa noturība nebija ilga - uz divdimensiāliem datora ekrānā redzētiem attēliem balstītais viedoklis izkūpēja kā nebijis, kad Renegade manā priekšā nostājās pilnā augumā. Pirmkārt, tas izrādījās lielāks un līdz ar to nopietnāks nekā fotoattēlos, un otrkārt - dizains līdz ar to iegūst pavisam citu nozīmi, proti, liecina, ka kompānijā, lai arī stilam ir nozīme, aizvien koncentrējas uz praktiskuma un veiktspējas ideoloģiju, un kā gan to labāk uzsvērt, ja ne ar vienkāršu, skaidri saprotamu izskatu. Tieši tāpēc arī Renegade ir kastīte ar tālu stūros novietotiem riteņiem, kas norāda uz lieliem piebraukšanas un nobraukšanas leņķiem (izteiktāk Renegade Trailhawk aprīkojuma līmenī), kam apvidū ir būtiska nozīme.
Kad auto novērtēts no ārpuses, ir laiks sēsties salonā, un tas sagādā nākamo pārsteigumu - ar augstu priekšējā paneļa līniju panākts, ka pats sev šķieti mazāks, bet Renegade interjers - attiecīgi plašāks. Ar prātu it kā saproti, ka šīs klases auto nu nekādi nevarētu būt salons trīsistabu dzīvokļa izmērā, taču dizainiskā viltība strādā un neizzūd arī pēc dienu ilgas mazākā Jeep lietošanas.
Pārvietojoties salonā tālāk uz aizmuguri, nekādu pārsteigumu turpretim nav. Aiz sev ērtā pozīcijā noregulēta priekšējā sēdekļa sēdēt varētu arī tālākā braucienā, bet tikai ar nosacījumu, ka beņķa ārmalās. Viena nianse - ja auto būs forsējis dziļākus ūdens šķēršļus vai ilgāku laiku braucis sliktos laika apstākļos caur peļķēm un dubļiem, aizmugurējiem pasažieriem izkāpšana un iekāpšana būs jāveic uzmanīgāk nekā parasti, jo blīvējums durvju apakšējā daļā acīmredzot nepieguļ pietiekami stingri, lai neļautu uz sliekšņiem nokļūt netīrumiem.
Tehnika un braukšana
Jeep Renegade ir ieguvis visai plašu dzinēju paleti un ir pieejams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā, kas piedevām vēl iedalās parastajā un tādā, kam ir pazeminātie pārnesumi.
Motorizācijas jomā Fiat Chrysler Automobiles (tā tagad sauc apvienoto Fiat un Chrysler koncernu, un tā ietvaros Renegade ir brālēns Fiat 500X) spiež uz neliela darba tilpuma benzīna un dīzeļdzinējiem. Benzīnnieku saimē ir 1,6 litru un 2,4 litru atmosfēriskie motori un 1,4 litru turbo dzinējs. No atmosfēriskajiem mūsu pusē pieejams vien 110 zirgspēku agregāts ar 1,6 litru darba tilpumu; lielais motors rezervēts Dienvidāfrikai, Krievijai un Vidējiem Austrumiem. MultiAir2 turbo motors turpretim pieejams abās versijās - gan ar 140 zirgspēkiem, kad to kombinē ar 6 pakāpju divsajūgu automātu vai manuālo pārnesumkārbu un priekšpiedziņu, gan arī ar 170 zirgspēkiem, kad to uzstāda pilnpiedziņas Renegade un kombinē ar 9 pakāpju automātu.
Dīzeļdzinēju klāstā tikmēr ir 1,6 litru motors ar 120 zirgspēkiem un 2 litru MultiJet dīzelis 140 un 170 zirgspēku jaudas versijās.
Demo braucienam, kā jau tas pieņemts, bija sagatavots labāk aprīkotais un potenciāli iekārojamākais modelis ar 170 zirgspēku dīzeļdzinēju, 9 pakāpju automātisko pārnesumkārbu un Jeep Active Drive Low pilnpiedziņu, kuras darbības režīmus un pazeminātos pārnesumus var ieslēgt ar pogām aiz ātrumpārslēga. Par tiem, ja vien nav paredzēts iekulties pilnīgā bezizejā, droši var aizmirst, jo Renegade tīri labi ar irdenām smiltīm un dubļainu apvidu tiek galā arī automātiskās pilnpiedziņas režīmā - mazliet vairāk gāzītes un auto visai pārliecinoši rāpjas slīpumā vai pāri smilšu šķērslim, kur vienas ass piedziņas auto kapitulācija ilgi nebūtu jāgaida. Protams, talkā nāk arī klīrenss, kas Renegade Trailhawk gadījumā ir 210 mm (175 mm un 198 mm pārējo aprīkojuma līmeņu priekšpiedziņas un attiecīgi pilnpiedziņas modeļiem).
Uz ceļa ar stingru segumu un pilsētas apstākļos Renegade tikmēr pārsteidz tieši tāpat kā ar ilūziju par salona plašumu. Tikai gaitas īpašības un manevrētspēja ir reālas - uz šosejas Renegade ir komfortabls, bet pilsētā viegli manevrējams. Tāpat arī degvielas patēriņš neliek vilties, jo realitātē vidēji nav diži lielāks par kombinētajam ciklam piedēvētajiem 5,8 litriem.
Cik Renegade maksā? Modeļu daudzveidība ir liela un cenu koridors - ļoti plašs; lētākais Renegade ar 110 zirgspēku benzīna motoru un piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu pieejams par nepilniem 19 tūkstošiem eiro, savukārt modelis Limited izpildījumā ar jaudīgāko dīzeli, pilnīgāko pilnpiedziņas sistēmu un 9 pakāpju automātu maksās gandrīz 31 tūkstoti eiro.
Tehniskie dati
Dzinēji
Jauda | Griezes moments | |
1,6 E.TorQ | 110 ZS @ 5500 rpm | 152 Nm @ 4500 rpm |
1,4 MultiAir2 | 140 ZS @ 5500 rpm | 230 Nm @ 1750 rpm |
1,4 MultiAir2 | 170 ZS @ 5500 rpm | 250 Nm @ 2500 rpm |
1,6 MultiJet | 120 ZS @ 3750 rpm | 320 Nm @ 1750 rpm |
2,0 MultiJet | 140 ZS @ 3750 rpm | 350 Nm @ 1750 rpm |
2,0 MultiJet | 170 ZS @ 3750 rpm | 350 Nm @ 1750 rpm |
Dinamika
0-100 km/h | Vmax | Vid.patēriņš | CO2 | |
1,6 E.TorQ | 11,8 s | 178 km/h | 6 l | 141 g/km |
1,4 MultiAir2, M6, 4x2 | 10,9 s | 181 km/h | 6 l | 140 g/km |
1,4 MultiAir2, DDCT, 4x2 | 11,0 s | 181 km/h | 5,9 l | 137 g/km |
1,4 MultiAir2, A9, 4x4 | 8,8 s | 196 km/h | 6,9 l | 160 g/km |
1,6 MultiJet, 4x2 | 10,2 s | 178 km/h | 4,6 l | 120 g/km |
2,0 MultiJet, M6, 4x4, 140 ZS | 9,5 s | 182 km/h | 5,1 l | 134 g/km |
2,0 MultiJet, A9, 4x4, 140/170 ZS | 10,2 / 8,9 s | 182/196 km/h | 5,7/5,8 l | 154 / 155 g/km |
Izmēri
Riteņu bāze | 2570 mm |
Garums | 4236 mm |
Platums | 1805 mm |
Augstums | 1667 mm (4x2), 1697 mm (4x4 Trailhawk) |
Klīrenss | 175 mm (4x2), 198 mm (4x4), 210 mm (Trailhawk) |
Degvielas tvertne | 48 litri |
Bagāžnieks | 351 – 1297 litri |