Uz valsts autoceļiem sāks masveidā remontēt bedres

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» (LAU) uz asfaltētajiem valsts autoceļiem sāks masveidā remontēt bedres, informē kompānijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sigita Audere.

Viņa norādīja, ka biežāk izmantotā bedru remontu metode ir šķembas un bitumena emulsija, kas piemērota sliktā tehniskā stāvoklī esošajiem autoceļiem un ir lētākā no visām tehnoloģijām. «Šī ir ekonomiski pamatota darbu tehnoloģija uz avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem, tā ir izstrādāta un tiek izmantota daudzviet Eiropā, piemēram, Francijā, Igaunijā, kā arī Skandināvijas valstīs,» skaidroja Audere.

Pēc viņas teiktā, karstā asfaltbetona tehnoloģiju izmanto, lai remontētu atsevišķas bedres, kuras izveidojušās uz relatīvi jauniem asfalta segumiem. Šī metode ir par 50% dārgāka nekā šķembas un bitumena emulsija. Savukārt satiksmei bīstamo bedru remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir 2-3 reizes dārgāka nekā šķembas un bitumena emulsija. Šādas bedres labo neatkarīgi no laika apstākļiem, visa gada garumā, jo to mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību.

Veicot bedru remontu, uz autoceļa tiek izvietotas ātruma ierobežojuma un brīdinājuma zīmes. Remontdarbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu, attiecīgi 70 kilometri stundā un 50 kilometri stundā, kas nepieciešams, lai satiksmes dalībnieki neapdraudētu viens otru un uz ceļa strādājošos darbiniekus.

Audere piebilda, ka bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru asfalta vecums ir 30 un vairāk gadu, jo uz tiem nav veikti regulāri virsmas atjaunošanas darbi. No autoceļiem ar asfalta seguma tādi ir 44%.

Lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem, bedru remontdarbu vietām tiešsaistes režīmā var sekot līdzi «Waze» un kartei VAS «Latvijas valsts ceļu» (LVC) mājaslapā, kur sākotnēji ir pieejama informācija par Pierīgas reģionu, kur ir visintensīvākā satiksme, savukārt līdz jūnija vidum paredzēts, ka informācija būs pieejama par visu valsts teritoriju.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9092 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu