Tesla Model S autopilots nepamana ugunsdzēsēju auto un ietriecas tajā (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: EPA/Scanpix

Pirms pusotra gada rakstīju, ka īsts autopilots ir tāla nākotne. Daudzi šim apgalvojumam nepiekrita, sakot, ka jau tagad mašīnas prot braukt pašas.

Daļēji tam var piekrist, jo patiesi ir virkne automobiļu, kas aprīkoti ar tādām atbalsta sistēmām, kas prot mašīnu noturēt joslas centrā un drošā attālumā no priekšā braucošā transporta līdzekļa. Parasti gan sistēma jau pēc 10-15 sekundēm sūta brīdinājuma signālu,

ka vadītājs nedrīkst pārāk atslābt, ka viņam ar stūrei uzliktu roku jāpierāda, ka būs gatavs rīkoties ārkārtas situācijā.

Tesla Motors savos auto tikmēr iebūvē autopilota sistēmu, kas vadītājam dod lielāku brīvību, uzsverot gan, ka modrība jāsaglabā visu laiku un jābūt jebkurā momentā gatavam pārņemt vadību. Lielākoties šī sistēma darbojas kā paredzēts, tomēr ir gadījumi, kad trūkumi ceļa infrastruktūrā vai citi apstākļi elektronikai sajauc prātu, un tā nefunkcionē kā nākas.

Tomēr realitātē redzams, ka autonomās braukšanas sistēma pagaidām vēl nav sasniegusi tādu līmeni, lai vadītājs varētu pilnībā uz to paļauties. To pierāda maija vidū Jūtas štata Dienviddžordanā noticis satiksmes negadījums, kurā iesaistīts Tesla Model S un ugunsdzēsības dienesta mehāniķu auto.

Fakts: īsts autopilots uz ielas ir tāla, tāla nākotne

Kā vēsta Dienviddžordanas policijas departaments,

melnā Tesla ugunsdzēsēju smagajā auto ietriekusies nebremzējot ar aptuveni 60 jūdzēm stundā,

kad tas bija apstājies pie luksofora sarkanās gaismas. Pamatīgi samīcītā auto 28 gadus vecajai vadītājai lauzta labās kājas potīte, savukārt mehāniķis, kas negadījuma brīdī atradās smagajā auto, traumas nav guvis.

Tesla ziņojumā policijai minēts, ka jaunā sieviete stūri nav aiztikusi vismaz 80 sekundes pirms negadījuma, turklāt pati atzinusies, ka avārijas brīdī lietojusi telefonu.

Jāsaka, ka incidenti, kuros iesaistīts Tesla automobilis ar ieslēgtu autopilotu, nav retums. Tā, piemēram, 2018.gada 23.martā Kalifornijas štatā Tesla Model X ietriecās braukšanas joslas atdalošā betona sienā. Vadītājs gāja bojā.

Foto: AP/ScanPix

Maija beigās Lagunabīčā,

Kalifornijā kāds Model S uztriecās ielas malā novietotam policijas auto.

Šajā reizē, par laimi, bez bojāgājušajiem un nopietnām traumām.

Foto: EPA/Scanpix
Foto: EPA/Scanpix

Kuriozs, bet tai pašā laikā arī bīstams atgadījums ar Tesla Model S fiksēts Lielbritānijā. Tur

automobiļa vadītājs bija ieslēdzis autopilota sistēmu un pārsēdies pasažiera krēslā.

Acīmredzot uzskatot, ka auto viņu droši nogādās galamērķī. Avārijas toreiz gan nebija, taču vadītājam nācās samaksāt bargu soda naudu, kā arī uz pusotru gadu šķirties no tiesībām.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu