Kā interneta tirdzniecības gigants «Amazon» ieguva savu nosaukumu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Nosaukuma došana uzņēmumam ir atbildīgs lēmums. Tam jābūt skanīgam, saprotamam un elastīgam - gadījumā, ja uzņēmums nākotnē paplašinās un mainās citos virzienos nekā sākotnēji plānots. Pasaules lielākās interneta tirdzniecības kompānijas «Amazon» dibinātājs Džefs Bezoss savu rūpalu dibināja 1994.gadā ar nosaukumu «Cadabra Inc.», bet apsvēra vēl vairākus variantus, līdz beidzot nonāca līdz visā pasaulē pazīstamajam zīmola nosaukumam, žurnālists Breds Stouns raksta savā bestsellerā «The Everything Store».

Kāpēc «Cadabra»? Tā bija atsauce uz «burvju» vārdu «abracadabra». Taču Bezosa advokāts norādīja, ka nosaukums neesot saprotams, bez paskaidrojuma, turklāt tas tiek izrunāts līdzīgi kā angļu valodas vārds «cadaver», latviski - «līķis».

Tāpēc 90.gadu vidū Bezoss un viņa sieva Makenzija sāka lūkoties pēc labāka nosaukuma. Viņi reģistrēja interneta domēnus «Awake.com», «Browse.com» un «Bookmall.com», kā arī «Relentless.com». Ierakstot pēdējo variantu interneta pārlūkā, tas novirza lietotāju uz «Amazon.com».

Tolaik internets vēl bija bērna autiņos un mājaslapu sarakstos vietnes tika uzskaitītas alfabēta secībā, tāpēc Bezoss vārdnīcā sāka pētīt sadaļu ar vārdiem, kas sākas ar A. Viņa uzmanību piesaistīja pasaules lielākajai upei Amazonei veltītais šķirklis. Bezoss nosprieda, ka tas būtu labs nosaukums uzņēmumam, kas vēlāk kļuva par lielāko grāmatu tirgotāju pasaulē.

«Amazon» dibinātājs Džefs Bezoss
«Amazon» dibinātājs Džefs Bezoss Foto: EPA/ScanPix

Bezoss iegāja garāžā, kur tobrīd bija iekārtots «Amazon» pagaidu birojs, un «informēja savus kolēģus par uzņēmuma jauno nosaukumu», raksta Stouns. «Viņš radīja iespaidu, ka negrib uzklausīt neviena viedokli par to.»

Jaunais domēns «Amazon.com» tika piereģistrēts 1994.gada 1.novembrī.

Foto: Reuters/Scanpix

«[Amazone] ir ne vien lielākā upe pasaulē, tā ir daudzreiz lielāka par nākamo lielāko upi,» Stounam stāstīja Bezoss. «Tā ir pārāka par visām pārējām upēm.»

«Amazon» ir lielākais interneta tirdzniecības uzņēmums pēc ieņēmumiem un tirgus kapitalizācijas, taču pēc tirdzniecības apjoma tas ierindojas otrajā vietā aiz «Alibaba Group».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu