Tesla krosovers iekļūst Ginesa rekordu grāmatā par aviolainera vilkšanu

Dalīties draugiem E-pasts Drukāt Iesūtiet ziņu Komentāri

FOTO: Publicitātes foto

Līdz šim neviens sērijveidā ražots standarta elektromobilis nebija vilcis pasažieru aviolaineri. Tesla Model X P100D to paveica un iekļuva Ginesa rekordu grāmatā.

Porsche Cayenne un Volkswagen Touareg ir starp tiem ar iekšdedzes dzinēju apgādātajiem automobiļiem, kam reiz nācies vilkt neierastu piekabi - aviolaineri. Ja precīzi, tad pirmajā gadījumā tas bija 155 tonnas smags Boeing 747, bet otrajā gadījumā - 285 tonnas smags Airbus A380. Elektroautomobiļu kategorija tikmēr līdz šim nevarēja lepoties ar pārstāvniecību šāda veida varoņdarbu veicēju vidū. Taču tikai līdz šim, jo pirms dažām dienām Tesla Model X P100D, kas ir viens no šā brīža spēcīgākajiem auto uz pasaules ceļiem, ar Austrālijas aviosabiedrības Qantas jaunāko zvaigzni - Boeing 787-9 Dreamliner - pie piekabes āķa Melburnas lidostā nobrauca gandrīz 300 metrus.

Porsche Cayenne S Diesel uzstāda smaguma vilkšanas rekordu

300 metri varētu šķist nenozīmīgs attālums, tomēr jāņem vērā, ka velkamais Boeing 787-9 Dreamliner svēra 130 tonnas. Būtu ievērojami vairāk, ja degvielas tvertnes nebūtu gandrīz tukšas un lidmašīnā būtu ap 240 pasažieriem un viņu bagāža.

Qantas arī ikdienā divās lidostās Sidnejā un Kanberā izmanto elektriskus vilcējus, lai pārvietotu aviolainerus, un norāda, ka ar šo rekorda cienīgo notikumu vēlas izcelt centienus ilgtspējīgas mobilitātes lomā. Tas Qantas arī varētu būt nepieciešams, jo Starptautiskā Tīra transporta padome kompānijai nesen veltīja kritiku par tās radīto piesārņojumu. Padome norāda, ka Qantas rada lielāku piesārņojumu nekā tās reģionālie konkurenti lidojumos pāri Klusajam okeānam, ziņo CNN.

Šā iemesla dēļ Qantas ievieš Boeing 787 Dreamliner lidmašīnas, kas patērē mazāk degvielas un spēj arī veikt lielāku attālumu nekā līdz šim plaši izmantotie Boeing 747. Piedevām ar 787 Dreamliner tiek veikts pirmais tiešais lidojums no Austrālijas uz Eiropu; ceļš no Pērtas līdz Londonai ilgst aptuveni 17 stundas.

Jāpiebilst, ka šī nebija pirmā reize, kad Qantas lidmašīna mērojas spēkiem ar Tesla elektromobili. 2016.gadā kompānija sarīkoja interesantas dragreisa sacensības, kurās līdzās stājās Boeing 737-800 un Tesla Model S P90D. Duelis izrādījās pārsteidzoši sīvs, jo Tesla sasniedza 155 jūdzes jeb 250 kilometrus stundā, savukārt Boeing attīstīja gandrīz 160 jūdzes jeb 257 kilometrus stundā un tika atzīts par uzvarētāju.

Uz augšu