Audi e-tron prototips apliecina unikālu aerodinamiku

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Audi

Jo labāka ir elektroautomobiļa aerodinamika, jo tālāku ceļu tas spēj veikt ar vienu uzlādi. Audi e-tron tāda ir, jo aerodinamiskās pretestības koeficients 0,28 ir labākais SUV segmentā. Šis rādītājs ir viens no svarīgajiem nosacījumiem, kas ikdienas lietošanā ļauj nobraukt vairāk nekā 400 kilometrus ar vienu uzlādi WLTP ciklā. Savukārt virtuālie sānu spoguļi ir viens no pilnībā elektriskā premium klases modeļa aerodinamikas koncepcijas labākajiem risinājumiem. Audi e-tron sērijveida modeļa pasaules pirmizrāde paredzēta 30. augustā Briselē ikgadējā Audi samita ietvaros.

Audi mītnes vietā Ingolštatē izbūvētajā vēja tunelī Audi inženieri izmanto aeroakustikas stendu, lai optimizētu gaisa pretestību un troksni ekstremālos apstākļos. Abi šie kritēriji ir ļoti svarīgi automobiļa ekonomijai un komfortam. Ventilators ar 2,6 megavatu jaudu attīsta gaisa plūsmas ātrumu līdz 300 km/h. Vēja tunelī Audi e-tron tika testēts vairāk nekā 1000 stundu.

Rezultāts: aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,28. Zemais rādītājs sniedz priekšrocības autovadītājam, jo gaisa pretestība ir viens no kritērijiem, kas ļauj sasniegt vairāk nekā 400 km autonomiju WLTP ciklā. Gaisa pretestības koeficienta pazemināšana par vienu simtdaļu ļauj nobraukt par aptuveni pieciem kilometriem lielāku attālumu ikdienas braucienos.

Tālākos braucienos gaisa pretestība ir galvenais spēks, kas ir daudz svarīgāks nekā rites pretestība vai inerce.

Automobilis patērē daudz enerģijas, lai pārvarētu šo pretestību, tāpēc ir svarīga laba aerodinamika. Lai panāktu 0,28 aerodinamiskās pretestības koeficientu, Audi inženieri ir izstrādājuši plašu aerodinamisko risinājumu klāstu visās virsbūves daļās. Tie nodrošina Audi e-tron prototipa aerodinamiskās pretestības koeficientu par gandrīz 0,07 vienībām mazāku nekā līdzīgam automobilim ar tradicionālu dzinēju. Standarta lietošanas apstākļos šādi sagatavota automobiļa autonomija ar vienu uzlādi WLTP ciklā paaugstinās par aptuveni 35 kilometriem.

Foto: Audi

Līdz ar Audi e-tron sērijveida versijas iznākšanu pasaules debiju piedzīvos virtuālie sānu spoguļi, kas gan būs pieejami papildaprīkojumā. Tie ir daudz šaurāki par standarta spoguļiem un samazina automobiļa platumu par 15 centimetriem. Jaunās formas dēļ ne tikai tiek pazemināta gaisa pretestība, bet arī ievērojami samazināts jau tā nelielais vēja izraisītais troksnis.

Katrā no spoguļa balstiem ir iebūvēta neliela kamera, kā attēls tiek demonstrēts OLED displejos durvīs.

Virtuālos sānu spoguļus var pielāgot dažādām braukšanas situācijām, tādējādi uzlabojot drošības līmeni. Savukārt MMI sistēma piedāvā trīs dažādus skatījuma veidus: braukšanai pa šoseju, pagriezienu redzamību un skatījumu stāvvietām.

Foto: Audi

Vēl viens svarīgs faktors ir balstiekārta.

Kad braukšanas ātrums pārsniedz 120 km/h, standarta aprīkojumā iekļautā adaptīvā pazemina virsbūvi par 26 milimetriem

salīdzinājumā ar standarta stāvokli, samazinot gaisa pretestību.

Kontrolējamās vēsā gaisa ieplūdes atveres aiz auto priekšējās restes ar diviem elektriski vadāmiem aizvariem arī palīdz pazemināt gaisa pretestību. Tam esot aizvērtā stāvoklī, gaiss šajā zonā plūst netraucēti. Kad piedziņas komponentiem vai gaisa kondensatoram ir nepieciešama dzesēšana, vispirms atveras augšējais aizvars un pēc tam apakšējais. Ja hidrauliskās bremzes darbojas ar lielu slodzi, atveras regulējamā aukstā gaisa ieplūdes atvere, novirzot gaisu pa diviem kanāliem uz priekšējo riteņu arkām, lai dzesētu bremžu sistēmu.

Foto: Audi

Audi e-tron prototipa sānos esošajās gaisa ieplūdes atverēs ir papildu kanāli uz riteņu arkām, kas virza gaisa plūsmu tā, lai tā plūstu pa standarta aprīkojumā ietilpstošo aerodinamiski optimizēto 19 collu disku ārpusi. Tiem ir plakanāks dizains nekā tradicionālajiem diskiem. 255/55 izmēra riepām ir īpaši zema rites pretestība.

Par aerodinamiku ir padomāts, pat veidojot riepu sānus – uz tām esošie uzraksti ir padziļināti, nevis izcelti.
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu