Kā tu riskē ar savu veselību, ja guli mazāk par 7 stundām?

FOTO: depositphotos.com

60% Latvijas iedzīvotāju nevelta miegam pietiekami ilgu laiku, bet katrs sestais (17%) ir piedzīvojis bezmiegu vai miega traucējumus, liecina jaunākais «Mana Aptieka & Apotheka Veselības indekss».

Miega medicīnas speciālists un neirologs Ainārs Vecvagars norāda, ka miega traucējumi sabiedrībā tik tiešām ir aktuāli, turklāt, ja tos neārstē, cilvēks ar laiku var iedzīvoties nopietnās veselības problēmās, jo tieši veselīga miega laikā tiek stiprināta imunitāte.

Aptaujas rezultāti liecina, ka vismazāk laika miegam velta jaunieši 18 – 24 gadu vecumā, kuru vidū vien 36% guļ pietiekami. Savukārt visvairāk guļ seniori 55 – 74 gadu vecumā (48%).

diennaktī ikvienam būtu jāguļ vismaz 7 stundas,

un sabiedrībā valdošais pieņēmums, ka ir pietiekami arī ar 5 – 6 stundām miega, ja pēc tam pašsajūta ir laba, ir aplams.

Turklāt gulēt ieteicams iet pirms pusnakts, jo cilvēka organisms jau izsenis pielāgots gulēt tieši naktīs, kad iestājas tumsa.

kā arī var attīstīties arī mentālās veselības problēmas – tādas kā izdegšanas sindroms

Veselīgi dzīvojošie retāk sirgst ar psihoemocionālās veselības problēmām

Veselības indekss liecina, ka salīdzinoši daudzi cieš arī no psihoemocionālās veselības traucējumiem: katru divdesmito (5%) piemeklējušas trauksmes lēkmes, bet 4% aptaujāto slimojuši ar veģetatīvo distoniju. Turklāt jau no pērnā gada saglabājusies tendence, ka katrs desmitais (12%) ir izjutis nepieciešamību pēc psihologa/psihoterapeita vizītes, taču speciālistu nav apmeklējis. Dati arī rāda, ka sievietes biežāk piedzīvo trauksmes lēkmes – vīriešu vidū ar tām saskārušies 3%, bet sieviešu vidū divreiz vairāk jeb 7% aptaujāto. «Atbilstoši Veselības indeksam ar psihoemocionālās veselības problēmām daudz retāk sirgst tie aptaujātie, kuri ikdienā dzīvo veselīgi un regulāri sporto – šāda tendence vērojama visās vecumu grupās,» norāda farmaceite Agnese Ritene.

Labas pašsajūtas priekšnoteikums – sports un uzturvielām bagāti produkti

tie ir gan dārzeņi, gan ogas, gan arī dažādas tējas. Veselīgam un mierīgam miegam ieteicams iedzert piparmētras, melisas vai raudenes tēju,»

Lasītākais šobrīd

Uz augšu