Pētījums: vien 3% senioru, kas lieto viedtālruni, būtu gatavi pāriet atpakaļ uz podziņu telefonu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Vien 3% vecākā gada gājuma cilvēku vecumā virs 60 gadiem, kuri uzsākuši lietot viedtālruņus, tomēr apsver atgriešanos pie podziņu telefona, pārējiem 97% lietotāju dodot priekšroku jaunajām tehnoloģijām. Tā liecina «Tele2» šī gada aprīlī veiktais pētījums par «Senioru telefonu lietošanas paradumiem».

Pārsteidzoši, ka vecumā virs 60 gadiem viedtālruņus lieto 70% cilvēku, tiem esot izplatītākiem vīriešu vidū – 74% pret 66%, kā arī pilsētas iedzīvotāju vidū, ko izskaidro augstāks ienākumu līmenis. Proti, paši seniori neizrāda iniciatīvu viedtālruņa iegādei – visbiežāk tā nāk no kāda jaunākās paaudzes ģimenes locekļa. 81% aptaujāto norādīja, ka pirmo telefonu viņiem iegādājies kāds no jaunākās paaudzes tuviniekiem vai arī viņi to ir saņēmuši dāvanā kā pārsteigumu.

Daudz ir dzirdēts par to, ka senioriem ir ļoti grūti apgūt jaunās tehnoloģijas, tostarp arī viedtālruni, kas nereti arī attur šo vecumu grupu no pārejas uz mūsdienīgu saziņu. Tomēr pētījuma dati pierāda pretējo – lielākā daļa jeb 69% aptaujāto virs 60 gadiem ar viedtālruņa funkciju un iespēju apguvi tiek galā vien nedēļas laikā. 45% no tiem pietika ar dažām dienām, lai justos brīvi ar jauno tehnoloģiju.

Jāatzīmē arī to, ka seniori, uzsākot lietot viedtālruni, izmanto gandrīz vai tik pat plašu funkciju loku kā jaunās paaudzes lietotāji. Tiešsaistes saziņas iespējas ar draugiem, tuviniekiem izmanto pārsvarā visi viedtālruņu lietotāji, 60% labprāt izmanto foto un video uzņemšanas iespējas, savukārt 53% arī uzreiz dalās ar šo un citu saturu ar saviem tuviniekiem. Vairāk nekā 50% aptaujāto ar viedtālruņa palīdzību sērfo internetā un lasa ziņas. Kā novēro jaunākās paaudzes ģimenes locekļi, ap 17% senioru telefonā lieto arī e-pastu un 12% caur attiecīgajām aplikācijām veic savu finanšu pārvaldību. Arī «Tele2» klientu vidū paliek aizvien vairāk vecākā gada gājuma cilvēku, kas sāk pieteikt mobilos datus, un ik gadu patērēto datu apjoms senioru vidū pieaug.

Protams, bažas, ka jaunākās tehnoloģijas apguve var neizdoties senioru vidū, arī pastāv. Visvairāk grūtības un bailes sagādā tieši mobilo aplikāciju apguve (to kā grūtāko min 38%). Tāpat grūtības mēdz sagādāt nelielais burtu, aplikāciju izmērs (33% aptaujāto), kā arī tas, ka viedā ierīce jāvada ar pieskāriena palīdzību (28%). Taču lielāko daļu no šīm problēmām var viegli atrisināt, palielinot ikonu izmērus, kā arī uzliekot lielāku šriftu.

Jaunajai paaudzei ļoti svarīgi ir atcerēties, ka nepietiek vien iegādāties un uzdāvināt senioram viedtālruni – ir jāatvēl laiks, lai viņam palīdzētu to apgūt un izprast.

Pētījumu par «Senioru telefonu lietošanas paradumiem» 2018. gada aprīlī veica mobilo sakaru operators «Tele2» sadarbībā ar «Omnicom Media Group», aptaujājot 747 respondentus visā Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu