Jau drīzumā nevarēs iegādāties Nissan ar dīzeļdzinēju

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tā kā autobraucēju sabiedrībā aug bažas par nodokļu celšanu dīzeļautomobiļiem, šāda veida mašīnu iespējamo aizliegšanu virknē Eiropas pilsētu un citiem ierobežojumiem, dīzeļdzinēju popularitāte krīt un Nissan ir nolēmuši pārtraukt šāda tipa mašīnu tirgošanu. Vismaz Eiropā.

Taisnības labad gan jāsaka, ka dīzeļauto piedāvājums netiks nogriezts kā ar nazi.

Nissan no dīzeļiem Eiropā atteiksies pakāpeniski un īstermiņā dCi modeļus vēl varēs iegādāties,

ziņo Automotive News Europe, piebilstot, ka ražotājs pastiprināti koncentrēsies uz elektropiedziņas tehnoloģijām.

Latvijā krīt dīzeļdzinēju popularitāte

«Tāpat kā citi autoražotāji, arī mēs redzam progresīvu dīzeļdzinēja popularitātes kritumu, tomēr neprognozējam pēkšņas beigas īstermiņā,» paudusi kāda Nissan pārstāve. «Daudziem klientiem modernie dīzeļdzinēji šobrīd aizvien ir un būs pieejami.»

«Eiropā, kur koncentrējas mūsu dīzeļauto tirdzniecība,

elektrifikācijas centieni ļaus pakāpeniski atteikties no dīzeļdzinējiem vieglajos pasažieru auto līdz ar katra modeļa atjaunošanu,»

sacījusi vārdā neminētā Nissan pārstāve.

Tādos vieglajos komercauto kā Navara un NV200 dīzeļdzinējs aizvien ir nozīmīga tehnoloģija, taču arī šiem auto ar laiku tiks pielāgotas elektropiedziņas tehnoloģijas.

Vācijas tiesa atzīst pilsētu tiesības aizliegt dīzeļdzinējus

Iepriekš aģentūra Reuters izplatīja ziņu, ka Nissan likvidēs simtiem darbavietu savā Sanderlandas rūpnīcā, kas ir lielākā automobiļu ražotne Lielbritānijā, jo samazinās pieprasījums pēc dīzeļiem.

Pēc Bloomberg Intelligence datiem Nissan pērn Eiropā pārdeva 128 456 automašīnas ar dīzeļdzinēju, kas veido 16% no visiem reģionā piegādātajiem auto.

Iepriekš ziņots, ka no 2019. gada dīzeļmašīnas Eiropā vairs nepiedāvās Toyota,

kam tikai 10% no pārdotajiem auto ir ar dzinēju, kuru darbina tā dēvētā smagā degviela. Vieglie komercauto - apvidnieks Land Cruiser, pikaps Hilux un busiņš Proace - gan aizvien būs pieejami ar dīzeļdzinēju.

Tikmēr liela ir varbūtība, ka Nissan un Toyota piemēram sekos arī Mazda un Honda. «Japāņi jau no paša sākuma bija diezgan skeptiski pret šo tehnoloģiju, un viņiem nav milzīgas kompetences šajā laukā,» izteicies Bergišgladbahā bāzētās Lietojamo zinātņu universitātes auto industrijas vadības eksperts Štefans Brācels (Stefan Bratzel), minot, ka

divi ticamākie kandidāti dīzeļdzinēju izņemšanai no piedāvājuma ir Mazda un Honda.
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu