Latvijas autobraucēji joprojām naivi tic lietoto auto tirgotāju «pasakām»

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Latvijas lietoto auto tirgus ir pilns ar ievestām automašīnām no plašās Rietumeiropas un ievērojama daļa no tiem, ir pēc negadījumiem, ar «notītu» odometra rādījumu un aplamu informāciju par tā tehnisko stāvokli sludinājuma tekstā. Televīzijas raidījuma Aizliegtais paņēmiens sižetā ar portāla autoDNA pieejamajām atskaitēm tiek atklāta Latvijas lietoto auto plaču skarbā patiesība.

Lietotas automašīnas iegāde ir pietiekami liels pirkums, lai akli paļautos uz pārdevēja godavārdu,

taču tieši tā arī notiek gana liela daļa pirkumu. Saskaņā ar autoDNA apkopoto informāciju Latvijas lietoto automašīnu tirgū par patieso nobraukumu vien tiek melots aptuveni 30% gadījumu. Taču pārdevēji slēpj arī citu būtisku informāciju, piemēram, satiksmes negadījumu vēsturi.

Kā liecina raidījuma Aizliegtais paņēmiens veidotais sižets,

negodprātīgi auto tirgotāji izmanto pircēju lētticību un vājās auto tehniskās zināšanas.

«Ar nožēlu jāsaka, ka pircējs lietotu automašīnu placī tiek pakļauts melu plūdiem. Automašīnas atskaite kombinācijā ar «auto dakteri» jeb uzticamu mehāniķi ir efektīvākais veids, kā iegādāties labu un uzticamu auto. Automašīnas atskaite sniegs ieskatu tās ekspluatācijas vēsturē, savukārt mehāniķis novērtēs iespējamās bojājumu vietas,» norāda portāla autoDNA pārstāvis Agris Dulevičs.

Diemžēl situācija nav labāka arī pie automašīnu dīleriem, proti, ne vienmēr arī viņiem ir pieejama visa informācija par auto. Raidījuma sižetam izvēlētais Porsche Cayenne bija pēc pamatīgas avārijas, kuras rezultātā apdrošināšanas kompānija spēkratam bija aprēķinājusi bojājumus 30 000 – 50 000 eiro vērtībā. Raidījuma pieaicinātais auto eksperts Uģis Vītols skaidro, ka

ne vienmēr pārdevēji ir informēti par automašīnas vēsturi un potenciālajiem pircējiem būtu jāveic savi mājasdarbi pirms auto iegādes.

Raidījuma veidotāji apkopoja informāciju par vairākām automašīnām un lielākā daļai no tiem bija ar koriģētiem odometra rādījumiem, pēc avārijām, pabijuši zem ūdens vai ar citiem būtiskiem defektiem. Prieks par godīgajiem pārdevējiem, kuriem ir atbildības sajūta pret pircējiem, taču tādu ir gaužām maz.

Lietotu automašīnu pārdošana ir viens no ienesīgākajiem darbības veidiem pasaulē, tādēļ pārdevēji izmanto katru izdevību, lai pārdotu automašīnu pēc iespējas ātrāk un ar lielāku peļņu. Pēc autoDNA veiktajiem pētījumiem,

aptuveni 39% importēto automašīnu ir ar slēptiem bojājumiem; visbiežāk automašīnas pēc ceļu satiksmes negadījumiem tiek importētas no Francijas.

Salīdzinoši jauna tendence, kas ir parādījusies sludinājumu portālos, ir nepatiesa VIN numura norādīšana, kas šobrīd tiek konstatēts 35% gadījumu. Norādot nepareizu VIN numuru, tiek slēpta visa informācija potenciālajam pircējam, kurš vēlas padziļināti izpētīt automašīnas vēsturi.

«Cilvēkiem ir jābeidz dzīvot ilūzijās, ka Eiropas rietumos cilvēki ir bagātāki un pērk dārgas automašīnas, lai ar tām maz brauktu. Tur dzīvo tieši tādi paši ļaudis kā mēs, vienīgi attālumi starp darbu un mājām ir krietni lielāki, kā arī nodokļu likme ir augstāka. Līdz ar to

ar automašīnām tiek braukti ievērojami attālumi un auto resurss izmantots tam paredzētā veidā,»

turpina A.Dulevičs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu