Kali Učisa - viens no gada skaļākajiem vārdiem R&B

Kali Učisa

FOTO: Reuters/ScanPix

Pienācis laiks iepazīstināt jūs ar kādu jaunu mūzikas zvaigzni, kas šogad laidusi klajā lielisku debijas albumu un spoži iemirdzējusies pie urbānās mūzikas debesīm - viņas vārds ir Karlija Marina Loaiza (Karly-Marina Loaiza) jeb Kali Učisa (Kali Uchis).

Kali Uchis «Isolation»

(Rinse Recordings) 10/12

Šis ir vēl viens amerikāņu sapņa stāsts - meitene, kas dzimusi kolumbiešu ieceļotāju ģimenē 1993. gadā, šobrīd kļuvusi par vienu no karstākajiem vārdiem Amerikas R&B mūzikā.

Kā tas izdevies? Svarīga ir mūziķu kompānija, kurā Učisa iekļuvusi. Jau pēc pirmā publicētā miksteipa «Drunken Babble» 2012. gadā viņa sāka meklēt iespējas sadarboties ar dažādiem mūziķiem, to skaitā reperi Tyler, the Creator, turpinājusi izkopt pati savu unikālo stilu, kurā soulmūzikas, doo-wop ietekmes savijas ar viņas dzimtās Kolumbijas mūzikas ritmiem.

2015. gadā seko EP («Por Vida»), kurā viņa jau sadarbojas ar Diplo, Kaytranada, džezroka apvienību «BadBadNotGood», seko turneja ar jauno neosoula spīdekli Leonu Bridžesu, un soli pa solim par šo jauno dziedātāju uzzina plašāks klausītāju loks.

Vēlāk Učisas balss dzirdama animētās grupas «Gorillaz» albumā «Humanz», seko piedāvājums iesildīt Lanu del Reju viņas turnejā, kam paralēli trīs gadu laikā tapis arī Učisas debijas albums «Isolation», kurā piedalās vairāki no augstāk minētajiem mūziķiem - gan Deimons Albarns, gan Tailers, gan Stīvs Leisijs (Steve Lacy) no grupas «The Internet», sešstīgu basa pavēlnieks «Thundercat» un pat «Tame Impala» līderis Kevins Pārkers (Kevin Parker).

Lai arī ārēji Učisa rada spilgtas dīvas tēlu, viņa ir diezgan klusa un noslēgta personība.

Viņa pārāk neaizraujas ar ballītēm un galvenokārt koncentrējas uz savu mūziku. Un šāda attieksme vainagojies ar pārdomātu, kvalitatīvu debijas plati, kurā tieši muzikālais saturs pārliecina visvairāk, jo pašas dziedātājas vokāls nav īpaši jaudīgs, katrā ziņā blakus Meraijai un Arianai viņas vokālo sniegumu nevarētu likt.

Albums, kurā iekļautas piecpadsmit dziesmas, iesākas ar Čika Koreas cienīgu džezīgu bosanovu «Body Language (Intro)», kurā par džezīgo basu parūpējies jau minētais «Thundercat» (skat. viņa albuma recenziju) - Kendrika Lamāra basģitārists. Seko viena no plates lokomotīvēm - «Miami», kurā Kali demonstrē kaut ko no Eimijas Vainhausas arsenāla, sakausējot to ar pāris teikumiem spāņu valodā, fantastisks ir arī dziesmu nobeigumā dzirdamais reperes Bia rečitatīvs. Dziesmā Kali lauž stereotipus par sevi, kas izveidojušies par viņu Kolumbijā, - nav obligāti jābūt eskorta meitenei vai narkotiku dīlerei, lai izsistos Maiami.

Got myself a visa
And started catching flights to where the grass is greener

Seko ritmisks fanka un hiphopa paraugdemonstrējums «Just A Stranger» un tradicionāla R&B balāde «Flight 22». Tomēr albuma spēcīgākie brīži ir ar vieglu psihedēlijas un čilveiva (chillwave) piešprici. Lielisks ir sapņainas regetons «Tyrant», grūvīgais «After The Storm».

Kopumā svaigs pienesums urbānajā mūzikā, kurā aktuāli hiphopa bīti sakausēti ar aktuālo latino mūziku.

Rekomendēju!

Izdošanas datums - 06.04.2018.

Uz augšu