Eksprestests: kosmiski greznais Lexus LC500

FOTO: Lexus

Tā nu gan vēl nebija gadījies. Pēc īsas iepazīstināšanas ar durvju rokturu lietošanu palicis viens pie LC500 masīvajām durvīm, saņēmu dūšu un sēdos pie stūres. Reizē ar astoņcilindru motora uzstājīgo rēcienu ieslēdzās arī radio: «...Un neieved mūs kārdināšanā, bet atpestī mūs no ļauna...» Tēvreize pirms izbrauciena ar 477 zirgspēku luksuskupeju? Smalks joks vai vienkārši sagadīšanās? Šoreiz drīzāk otrais - bet, lūk, pašā auto gan nekas nav atstāts gadījuma ziņā.

FOTO: Lexus

FOTO: Lexus

FOTO: Lexus

FOTO: Lexus

FOTO: Lexus

 

FOTO: Lexus

Kas tas ir?

Ieraugot LC pirmo reizi, neviļus gribas atkāpties, lai iedabūtu «kadrā» visu automašīnu.

Ja kapteinis Nemo būtu dzīvs un vispār jelkad būtu eksistējis, viņš noteikti novērtētu Lexus LC dizainu ar visām tā rišām, pārkarēm un spārnu āliņģos iesalušajiem 20 collu riteņiem. LC modeli ražo tajā pašā rūpnīcā, kas producēja nu jau leģendāro Lexus superauto LFA un «Rekusasu LC», kā automašīnas nosaukumu izrunā Japānā, bet tapšanā piedalās tie paši Takumi meistari, kas nodarbojās ar oglekļa šķiedras rokdarbiem arī LFA kabīnēs. Un gods kam kam gods, LC salons ir izcils - gan pēc materiālu izvēles, gan montāžas materiāliem, gan noskaņojuma un vides - te ir arī suģestējošais centrālais rādītājs, kurš mehāniski pabrauc malā, atverot papildu izvēlnes. Tik tiešām - «un neieved mūs kārdināšanā...»

FOTO: Lexus

 

FOTO: Lexus

Kā tas brauc?

simto reizi ar acīm noglāstām maigo paneļa ādu un tikpat maigi «ieliekam robā».

FOTO: Lexus

Nautiliskā dizaina, Leviatāna izmēru un atbilstoši izsvarotās piekares dēļ LC500 kustībai piemīt kaut kas no operas dīvas kustībām,

FOTO: Lexus

Taču stāsts nav par to. Lexus LC500 iecerēts kā gran turismo spēkrats, tas nekas, ka tāls no vāciešu klasiskajām formām kā Vērša zvaigznājs no Zemes. Takumi meistari saskatījuši dzīves piepildījumu citādi nekā Bentley vai, piemēram, Maserati, un tādu to arī iemiesojuši metālā. Cita starpā tas nozīmē arī tik necilu bagāžnieku, ka, sasniedzot Komo ezeru, pirmais gājiens būs uz apģērbu boutique.

Viens gan ir skaidrs - Lexus LC nepieciešams daudz vietas gan tad, kad tas brauc, gan tad, kad stāv uz vietas. Un, būdams auto no 100 000+ eiro kluba, tas tomēr ir lētāks par divdurvju S klasi.

FOTO: Lexus

 

FOTO: Lexus

Kas to pirks?

LC ir Lexus ielaušanās svešā teritorijā, kur noteikumus diktē greznu kupeju būvē roku piešāvuši ražotāji. Sekundēm līdz simtam un zirgspēku simtiem te ir nepieciešama, tomēr tikai simboliska nozīme, - daudz svarīgāka ir reputācija un sakari. LC500 reputāciju varētu nodrošināt delikātais interjers, kam nav līdzīgu Lexus rindās; pat jaunais LS limuzīns šķiet ne tik ekskluzīvs, lai gan abiem «L» ir daudz kopīga.

FOTO: Lexus

japāņiem var noderēt jaunās elites aizraušanās ar futūristiskiem mazsēriju spēkratiem.

Lexus LC500 cena sākas ar 105 560 eiro.

Lasītākais šobrīd

Uz augšu