Pētījums: teju trīs ceturtdaļas iedzīvotāju jau izmanto viedtālruni

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: EPA/Scanpix

Vidēji 70% jeb 1,1 miljons Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem šā gada pavasarī ir lietojuši viedtālruņus, kas ir par astoņiem procentpunktiem vairāk nekā pagājušā gada pavasarī, liecina pētījumu kompānijas «Kantar TNS» jaunākā «Kantar TNS Latvia Digital» pētījuma rezultāti.

Pētījuma rezultāti liecina, ka pēdējā mēneša laikā internetu viedtālrunī lietojuši 64% iedzīvotāju, savukārt katru dienu internetu viedtālrunī izmantojuši jau vairāk nekā puse jeb 56% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Viedtālruņu lietotāju īpatsvars visvairāk palielinājies vecuma grupā no 50 līdz 74 gadiem,

Rīgā un Zemgales reģiona iedzīvotāju vidū.

Vienlaikus vidēji 27% jeb 430 000 Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā ir izmantojuši planšetdatoru, un tas ir par diviem procentpunktiem vairāk nekā 2017.gada pavasarī. Katru dienu internetu planšetdatorā lieto 13% aptaujātās mērķa grupas Latvijas iedzīvotāju. Straujākais planšetdatoru lietotāju skaita pieaugums vērojams vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem.

«Kantar TNS» mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga norāda, ka, neraugoties uz viedtālruņu pielietošanas iespēju paplašināšanos, to lietotāji par izplatītāko viedtālruņu izmantošanas mērķi joprojām atzīmē zvanīšanu un zvanu saņemšanu, kā arī īsziņu sūtīšanu.

Līdztekus palielinās to viedtālruņu lietotāju skaits, kas sazinās interneta tiešsaistē,

izmantojot aplikācijas, piemēram, «Whatsapp» un «Facebook Messanger».

Kronberga piebilda, ka vēl viens nozīmīgs viedtālruņa izmantošanas mērķis ir tā pielietošana fotografēšanai un video uzņemšanai. «Ar katra jauna modeļa parādīšanos tirgū viedtālruņu iebūvētajās kamerās tiek uzlabota attēla un video uzņemšanas kvalitāte, kā arī papildu funkcijas un aplikācijas attēlu rediģēšanai, un šādus viedtālruņus lieto arvien vairāk patērētāju,» sacīja «Kantar TNS» mediju pētījumu klientu vadītāja.

Pēc viņas teiktā

planšetdatora lietotāji par biežāko tā pielietošanas mērķi atzīmējuši video un filmu skatīšanos internetā.

Vienlaikus palielinās tendence skatīties TV pārraides un to ierakstus planšetdatoros, kuros kļuvis pieejamāks mobilais internets.

«Kantar TNS» interneta patēriņa paradumu pētījumu «Kantar TNS Latvia Digital» par 2018.gada pavasari veica no šā gada 2.februāra līdz 9.aprīlim. Pētījuma laikā visā Latvijā tika aptaujāti 2200 pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu