Ķīna neizslēdz iespēju plānotā polārā «Zīda ceļa» pievienošanos «Rail Baltica» līnijai

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: CHINA STRINGER NETWORK / REUTERS

Ķīna neizslēdz iespēju plānotā polārā jeb arktiskā «Zīda ceļa» pievienošanos dzelzceļa līnijai «Rail Baltica» no Eiropas ziemeļiem, otrdien Tallinā notiekošajā sanāksmē «»Rail Baltica» Global Forum 2018» teica Šanhajas Starptautisko attiecību institūta vecākais pētnieks Čens Baodži.

Plānots, ka nākotnē polārais «Zīda ceļš», kas atradīsies Arktikā, savienos Ķīnu ar Eiropu.

Pēc Čena teiktā, polārā «Zīda ceļa» pieslēgšanai Eiropai no tās ziemeļiem caur Norvēģiju un Somiju ir milzīgs potenciāls. Savukārt «Rail Baltica» līnijai nākotnē būtu svarīga stratēģiska loma savienojuma nodrošināšanā no Eiropas ziemeļaustrumiem uz Eiropas rietumiem.

Šāds savienojums no Arktikas ar Eiropu veicinās kravu pārvadājumu apjomu pieaugumu gan Ķīnai, gan citām iesaistītajām valstīm, norādīja Čens, piebilstot, ka ir ļoti būtiski, lai Eiropas reģionā pārvadājumiem būtu pieejams ātrvilciens.

Jau vēstīts, ka šodien un 11.aprīlī Tallinā notiks sanāksme «»Rail Baltica» Global Forum 2018», kas ir galvenais starptautiskais «Rail Baltica» pasākums šajā gadā, kura laikā tiks skatīta «Rail Baltica» loma Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridorā, pilns šīgada projekta iepirkumu plāns, kā arī jautājumi, kas saistīti ar projekta nākotnes finansējumu.

Jaunākie dati liecina, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no ES līdzekļiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu