«Tikko no Vācijas» vairs nav kvalitāti un izdevīgumu apliecinošs arguments.
Pašreizējā tirgus situācija liecina, ka automašīnu cenas Vācijā ir augstākas nekā Latvijā.
Ja pārdevējs piedāvā no Vācijas atvest un pārdot auto par lētāku cenu nekā Latvijā brauktu tādu pašu automašīnu, jābūt uzmanīgam — tā lielākoties būs automašīna ar kādu būtisku defektu, kuru pārdevējs vēlas noklusēt. Visticamāk, tā jau reiz ir cietusi nopietnā avārijā, norakstīta, tad sataisīta un nonākusi auto tirgū otrreiz, vai arī ar lielu nobraukumu, kas tiek slēpts, viltojot odometra rādījumu. Pirmajā gadījumā pircējs sevi pakļauj nopietniem drošības riskiem, otrajā gadījumā auto nodiluma pakāpe ir stipri lielāka nekā solīts. Proti, jārēķinās ar īsāku atlikušo automašīnas dzīves ilgumu un arī ar drīzu nepieciešamību mainīt dārgas automašīnas detaļas. Beigu beigās it kā izdevīgais pirkums vairs nemaz nav tik izdevīgs.
Uzticamības pārbaudi neiztur arī no citām Eiropas valstīm ievestās automašīnas. Piemēram, no Itālijas un Francijas mašīnas Latvijā nonāk ļoti sliktā stāvoklī, jo auto īpašnieki šajās valstīs tradicionāli izturas nevērīgi pret saviem auto — mašīnas ir nekoptas, apskrambātas dažādos sīkos CSN. Ļoti jāuzmanās, iegādājoties no šīm valstīm ievestus hibrīdauto.
Tās ir kalnainas zemes, kurās, lietojot hibrīda automašīnu nepareizā režīmā, baterija tiek pārlādēta un tās mūžs, iespējams, ir īsāks nekā hibrīdauto, kas pārdots un braukts Latvijā.
Skopais maksā divreiz. Atnākot pie dīlera un aplūkojot mazlietoto auto piedāvājumu, pircēji nereti iebilst, ka līdzīga automašīna sludinājumu portālā maksā pārsimt eiro lētāk. Tomēr pie dīlera iegādājamai automašīnai cena nav izdomāta no zila gaisa. Automašīna ir tehniskā kārtībā, braukta Latvijā, ar pārbaudītu vēsturi. Ja automašīnai ir bijis nepieciešams veikt kādu detaļu nomaiņu, tas ir ticis izdarīts, un nekādi nepatīkami pārsteigumi, šādu auto iegādājoties, nav gaidāmi. Ir auto ražotāji, kas piedāvā garantiju arī lietotiem auto. Piemēram, iegādājoties lietotu auto pie dīlera Toyota Plus programmas ietvaros, tie ir Toyota tehnisko pārbaudi izgājuši auto, kuriem ražotājs piedāvā 12–18 mēnešu garantiju un palīdzību uz ceļa visu garantijas periodu.
Dīzelis ir izdevīgāks! Vai tiešām? Iegādājoties automašīnu, pakļaušanās stereotipiem vai vadīšanās pēc draugu un paziņu pieredzes var izrādīties kļūdains virziens. Latvijā ar gadiem iesakņojušies spēcīgi stereotipi attiecībā uz pieņēmumiem par izdevīgāko dzinēja tipu. Dīzelis ir izdevīgs, benzīns ir dārgs, bet hibrīds kaut kas svešs, nesaprotams un ar īsu ekspluatācijas mūžu. Patiesībā vispareizāko izvēli izdarīsiet, ja izvērtēsiet savus auto izmantošanas paradumus un paredzamo kilometrāžu, kuru grasāties veikt ar automašīnu gada laikā. Mašīna ar dīzeļa dzinēju patiesībā ir izdevīga, sākot ar 30 000–40 000 km nobraukumu gadā un arī tikai tad, ja tie tiek veikti ārpus pilsētas.
Hibrīda piedziņa savukārt ir ļoti izdevīga, ja mašīnu izmantojat, galvenokārt braucot pilsētvidē.
Jāpiemin, ka hibrīdauto ir krietni videi draudzīgāks, tādēļ to atbalsta arī valsts, samazinot auto ekspluatācijas nodokļus. Ir vērts konsultēties ar pieredzējušu auto ekspertu, kas zinās ieteikt tieši jums piemērotāko un izdevīgāko auto.
Arī otrreizējai auto tirgus vērtībai ir nozīme. Kā zināms, autobraucējs ir laimīgs divreiz — dienā, kad auto nopērk, un dienā, kad to pārdod. Pirmajā dienā ieteicams domāt arī par to otro dienu. Automašīna ir vērtīgs pirkums, kā vērtība diemžēl strauji krīt. Tādēļ ieteicams iegādāties auto marku, kurai paredzama augsta otrreizējā tirgus vērtība. Šo vērtību galvenokārt nosaka pieprasījums. Ja pieprasījums pēc konkrētās markas vai auto modeļa ir augsts, arī tās vērtība būs lielāka.