Vai Igaunijas veikalos ir mazāks uzcenojums nekā Latvijā un Lietuvā?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BNS foto/LETA

Veikalu tīkla «Rimi» iepirkumu direktors Igaunijā Marguss Amors nesenā intervijā izteicies, ka Baltijas valstīs atšķiroties tirgus situācija, kā rezultātā arī produktu cenas Igaunijas, Latvijas un Lietuvas veikalos ir dažādas, vēsta raidorganizācija ERR.

(Papildināta ziņa.)

Uzņēmējs Oļegs Gross nesenā intervijā izteicās, ka vismazākais tirdzniecības uzcenojums starp visām Baltijas valstīm esot tieši Igaunijā, kur valdot arī lielākā konkurence. Tas ļauj piedāvāt pircējiem viszemākās cenas, intervijā par «Lidl» veikalu tīkla ienākšanu Igaunijā pauda Gross.

Lūgts komentēt Grosa izteikumus, Amors sacīja, ka Igaunijā patiešām esot ļoti augsta konkurence, tāpēc tirgotājiem ir lielāka motivācija samazināt uzcenojumu. Taču Baltijas valstīs atšķiras cenas dažādās produktu grupās, viņš uzsver.

«Igaunijā un pārējās Baltijas valstīs tirgotāji piekopj dažādus biznesa modeļus. Turklāt tie strādā arī atšķirīgās tirgus situācijās. Piemēram, Lietuvā «Lidl» klātbūtne jau ir atstājusi iespaidu,» skaidro Amors.

Viņš norāda, ka tirgū darbojas vairāki vienkārši likumi - piemēram, Lietuvā alkohols ir lētāks, jo pārdošanas apjoms ir lielāks. «Tajā pašā laikā, piemēram, Latvijā gadiem ilgi piena produktus un eksotiskos augļus pārdod dārgāk nekā Igaunijā. Domāju, ka iemesls tam ir mazā konkurence,» skaidro iepirkumu direktors.

«Tāpēc ir grūti un dažkārt pat neiespējami salīdzināt uzcenojumu visam produktu klāstam,» uzsver Amors.

Tikmēr uzņēmuma «Maxima Eesti» komercdirektore Kristīna Mustonena sacīja, ka produkta pārdošanas cena ir atkarīga no valsts nodokļu politikas, veikala īstenotajām akcijām, kā arī piegādes izmaksām un citiem faktoriem. Viņa nekomentēja, vai Igaunijā ir mazāks uzcenojums nekā pārējās Baltijas valstīs.

Savukārt «Maxima Latvija» Korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris portālam TVNET norāda uz «Maxima Latvija» cenu samazināšanas politiku, kas atteicas uz 1000 precēm un ir spēkā no šī gada janvāra. Tomēr citi nozares spēlētāji uz to esot reaģējuši kūtrāk, nekā tika prognozēts. Beseris norāda, ka būtu nepieciešams neatkarīgs cenu monitoringa institūts, kas ļautu veicināt godprātīgu tirdzniecību.

Kā ziņots iepriekš, Latvijā gatavojas ienākt Vācijas zemo cenu veikalu tīkls «Lidl». Uzņēmums «MMS Property Solutions», kas atbildīgs par «Lidl» ienākšanu Latvijā, iesniedzis būvniecības ieceres četrās adresēs Rīgā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu