2016. gadā visbiežāk avārijas bez OCTA izraisījuši autovadītāji Vidzemē

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika liecina, ka 2016.gadā autovadītāji Vidzemē statistiski daudz biežāk kā citos Latvijas reģionos izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus (turpmāk - CSNg) ar neapdrošinātu transportlīdzekli. 2016.gadā Latvijā 1,28% no visiem CSNg izraisīti ar transportlīdzekli, kam nav bijusi OCTA, savukārt gadu iepriekš šādu negadījumu skaits bija 1,38%.

Pēc LTAB aplēsēm kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1 - 1,5%. «Ja vairākus iepriekšējos gadus visbiežāk CSNg bez OCTA izraisīja autovadītāji Latgalē, tad 2016.gadā neapzinīgākie autoīpašnieki bijuši Vidzemē, kur šādu negadījumu īpatsvars sasniedzis gandrīz 2%,» informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka jau daudzus gadus pēc kārtas viszemākais CSNg īpatsvars, ko izraisījuši autovadītāji bez OCTA, ir Rīgā (0,85%).

Salīdzinot Latvijas novadus, jau otro gadu pēc kārtas negatīvā nozīmē jāizceļ Ciblas novads, kur katrs ceturtais CSNg izraisīts ar neapdrošinātu auto (2015.gadā - katrs trešais). Liels neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto negadījumu īpatsvars bijis arī Mērsraga (25%), Jēkabpils (18,18%), kā arī Ērgļu, Baltinavas, Rugāju un Viesītes novados, kur katrs sestais CSNg izraisīts ar transportlīdzekli, kam nav bijusi OCTA.

Foto: Publicitātes foto

«Ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no CSNg izraisītāja - neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja,» skaidro J. Abāšins, piebilstot, ka ceļu policijas ekipāžas vai radara fiksēts sods par neapdrošināta transportlīdzekļa vadīšanu ir līdz 120 EUR, kā arī 2 pārkāpumu uzskaites punkti.

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā - AAS «Balta», AAS «Baltijas Apdrošināšanas Nams», AAS «BTA Baltic Insurance Company», «Compensa Vienna Insurance Group» ADB Latvijas filiāle, «ERGO Insurance» SE Latvijas filiāle, ADB «Gjensidige» Latvijas filiāle, «If P&C Insurance» AS Latvijas filiāle, «InterRisk Vienna Insurance Group» AAS, «Seesam Insurance» AS Latvijas filiāle un «Swedbank P&C Insurance» AS Latvijas filiāle.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu