Ferrari boss: Mums būs elektroauto, un tas būs «ātrākais tirgū»

Ferrari LaFerrari

FOTO: Ferrari

Ferrari izpilddirektors Serdžo Markione sacījis, ka viņa kompānija izlaidīs elektrisku supermašīnu, lai konkurētu ar tādiem augstākās raudzes elektromobiļu zīmoliem kā Tesla.

No Fiat Chrysler Automobiles (FCA) atdalītais ielas sporta auto ražotājs Ferrari lēnām paplašina modeļu klāstu, lai kāpinātu pārdošanas apjomu, taču spēkrati vienlaikus saglabātu pietiekamu ekskluzivitāti un būtu turīgo autobraucēju vai kolekcionāru iekāroti. Domājams, tāds būs arī pirmais zīmola SUV, kura iznākšanu Detroitas auto izstādē apstiprināja FCA un Ferrari vadītājs Markione. Pēc viņa teiktā šāds auto dienas gaismu ieraudzīs līdz 2019.gada beigām vai 2020.gadā, ziņo Automotive News Europe.

«Ja reiz ir jātop elektriskam superauto, tad Ferrari būs pirmie,» sacīja Markione. «Ļaudis apbrīno, ko Tesla izdarīja ar superauto. Es necenšos noniecināt to, ko izdarījis Elons [Masks], taču domāju, ka to var izdarīt visi.»

Ar baterijām darbinām Ferrari varētu dot iespēju Markionem atņemt daļu pārdošanas apjoma un uzmanības Elonam Maskam, kura Tesla Roadster un Model S daudzus gadus pirms konkurentiem izveidoja grezno elektroauto tirgus kodolu. Jāteic gan, ka 65 gadus vecais Markione līdz šim nav ieguldījis elektrifikācijā vai autonomajos automobiļos tik daudz kā citi tradicionālie autoražotāji. Tā vietā Markione līdz šim vairāk koncentrējies uz partnerību veidošanu, piemēram, ar Google mātes kompānija Alphabet piederošo Waymo un ieguldījumiem zīmolu stiprināšanā.

Pēc Markiones teiktā, elektroautomobiļa izstrāde tiek veikta, jo tas ir jādara. Tāpat viņš norāda, ka Ferrari tuvākā laika attīstības plānā pirmā daļa paredz hibrīdmašīnu masveida ieviešanu. «No tā punkta pāreja uz pilnībā elektriskiem auto būs vienkārša.»

Iepriekš gan Markione bija skeptisks pret mašīnām ar alternatīvās degvielas dzinējiem. Taču tagad viņš ir pārliecināts, ka pārmaiņas ir nenovēršamas. Viņš lēš, ka 2025. gadā mazāk nekā puse jauno auto tiks pārdoti ar benzīna vai dīzeļdzinēju. Tāpat viņš lēš, ka autobūves kompānijām ir atlikuši 10 gadi, lai ieviestu jaunākās tehnoloģijas un izdzīvotu.

Jāpiebilst, ka šis ir pēdējais Ferrari attīstības plāns ar Markioni kompānijas priekšgalā. Piedevām Ferrari ir iecerējuši pārdošanas apjomu palielināt virs 10 000 vienību robežas, kas kompānijai ļāva brīvi darboties, kaut arī spēkā Eiropā un pasaulē ir stingri izmešu ierobežojumi. Kompānijas mērķis tāpat līdz 2022.gadam operacionālās peļņas apjomu kāpināt līdz 2 miljardiem eiro.

Uz augšu