Pedagogu arodbiedrībā neizpratni rada IZM plāni veidot jaunu nozares nevalstisko organizāciju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Makare / LETA

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) grib koordinēt jaunas nacionāla līmeņa nozares nevalstiskās organizācijas izveidi, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā «Rīta panorāma» sacīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Pēc Vanagas paustā, šai organizācijai tiekot rosināts uzticēt visdažādākās funkcijas, piemēram, pedagogu sertificēšanu, tālākizglītības nodrošināšanu un prognožu veikšanu par nepieciešamajiem pedagogiem un to skaitu. Viņasprāt, atsevišķas plānotās funkcijas nav arodbiedrības kompetencē. Daļu šo funkciju šobrīd veicot IZM un Ekonomikas ministrija.

«Vai līdz šim ministrijai pietrūcis darba, lai tagad iesaistītos nacionāla līmeņa nevalstiskās organizācijas izveidē [..],» retoriski vaicāja Vanaga.

LIZDA vadītājai arī esot zināms, ka jaunajai organizācijai plānots piešķirt finansējumu 400 000 eiro gadā. Vanagai radies jautājums, vai attiecīgi ir paredzēts samazināt štatu IZM.

Tāpat viņa pauda neizprati, kāpēc par to nav runāts ar esošajām arodorganizācijām, tai skaitā LIZDA. Vanagai nav saprotams, kā šo ieceri paredzēts realizēt, piemēram, vai tiks rosināta esošo arodorganizāciju apvienošanās.

«Šodien būs diemžēl, iespējams, asāka vārdu pārmaiņa,» viņa izteicās.

Valdība otrdien iecerējusi skatīt IZM sagatavotu informatīvo ziņojumu «Priekšlikumi konceptuāli jaunas kompetencēs balstītas izglītības prasībām atbilstošas skolotāju izglītības nodrošināšanai Latvijā», kurā skaidrota arī šī iecere. Ziņojumā teikts, ka darba grupa ir izvirzījusi priekšlikumu veidot nozares profesionālo organizāciju saskaņā ar «no apakšas uz augšu» principu.

Skolotāju profesionālā organizācija, kurā jābūt pārstāvētām pedagogu un dažādu citu izglītības jomas profesionālajām organizācijām un metodiskajām apvienībām, nodrošinātu pedagogu profesionālo kompetenču novērtēšanu, sniegtu profesionālo atbalstu un veiktu skolotāja profesijas attīstības plānošanu un kā sadarbības partneris piedalītos izglītības politikas attīstības un kvalitātes pārraudzības jautājumu risināšanā, skaidrots ziņojumā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu