Beigu nav. Ir jauns sākums. «Štrunti» atdzīvojas!

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Neviens svētkos negrib saņemt dāvanu, kuru dāvinātājs ar skābu sejas izteiksmi iegādājies tikai tāpēc, ka tā pieņemts. Vairums klientiem un sadarbības partneriem Ziemassvētkos dāvāto korporatīvo nieciņu drīz vien iegulst biroju plauktos un krāj putekļus, gaidot ceļu, labākajā gadījumā, uz ziedoto mantu konteineriem. Skaidrs, ka nevajadzīgo nieku ražošana kaitē videi, tāpēc uzņēmumi izvēlas dāvināt atjaunotas vecās lietas un emocijas.

Katru gadu uzņēmumu darbinieki lauza galvu, kā izdarīt tā, lai korporatīvās dāvanas kļūtu par patīkamu pārsteigumu. Universālas un tai pašā laikā oriģinālas un noderīgas korporatīvās dāvanas atrašana nav viegls uzdevums, un iztēles lidojumu parasti ierobežo arī finansiālie apsvērumi. Vienlaikus ir jāiekļaujas «dāvanu budžetā» un jāpanāk, lai korporatīvā dāvana būtu radoša, noderīga un gana spilgta, lai izceltos uz citu fona.

Tāpēc kā alternatīvu daudzi uzņēmēji klientus uz svētkiem izvēlas apsveikt, dāvinot tradicionālus Ziemassvētku gardumus, kādu delikatesi vai labu vīnu.

Apzinoties nevajadzīgo nieku ražošanas ietekmi uz vidi, kā arī neefektivitāti, arvien vairāk uzņēmumu no korporatīvo dāvanu prakses atsakās.

Daudzi izvēlas dāvanas ar «pievienoto vērtību» vai aizstāj tās ar labdarības pasākumiem, kuros iesaista savus darbiniekus un klientus. Iegādājoties dāvanas no mājražotājiem, uzņēmumi demonstrē korporatīvo sociālo atbildību.

Cik plaši uzņēmēji ir gatavi atvērt maciņus klientu un partneru iepriecināšanai un kas nosaka dāvanu izvēli?

Iepriecināsim bērnus!

Bankas «BlueOrange» pārstāvji atklāj, ka pēdējā laikā klientu dāvanām paredzētie līdzekļi tiek izlietoti jēgpilnām aktivitātēm. «Šogad, jau otro reizi pēc kārtas, šim mērķim paredzētos līdzekļus nolēmām veltīt labam darbam, un mēs ticam, ka mūsu draugi, klienti un partneri būs gandarīti par šādu kopīgu ieguldījumu. Dāvanām paredzētos līdzekļus izlietosim biedrības «Latvijas bērniem ar kustību traucējumiem» svētku pasākuma rīkošanai. Pasākuma ietvaros bērniem paredzēta gan izrāde, gan radošās darbnīcas, gan citas svētku aktivitātes.

Pateicībā par šo atbalstu no bērniem jau iepriekš esam saņēmuši vairāk nekā 200 brīnišķīgus zīmējumus.

Vienu no tiem esam iekļāvuši elektroniskajā svētku apsveikumā mūsu klientiem un sadarbības partneriem, tādējādi izstāstot par šo iniciatīvu. Esam pārliecināti, ka arī mūsu klienti saņemtās dāvanas vietā novērtēs to, ka šādā, kaut netiešā veidā, būs iesaistīti sirsnīgā labdarības akcijā,» par šā gada korporatīvo dāvanu politiku stāsta «BlueOrange» Sabiedrisko attiecību un komunikācijas pārvaldes vadītāja Ingrīda Šmite.

Kur vieni redz beigas, citi sākumu

Savukārt uzņēmums «Ragn-Sells» pārstāve Inese Letinska uzsver, ka korporatīvās dāvanas, kuras saražotas «ražošanas pēc», ir pretrunā uzņēmuma principiem, kas ietver vides saudzēšanu, tāpēc tiek domāts par citiem veidiem, kā iepriecināt klientus un partnerus: «Dāvanas vienmēr gatavojam tādas, lai tās sasauktos ar mūsu uzņēmuma saukli: «Mēs redzam sākumu tur, kur citi redz beigas.»

Pirms Jāņiem dāvinājām glāzes, kuras izveidotas no izlietotām alus vai vīna pudelēm un iesaiņotas kastēs no pārstrādāta kartona.

Kā papildu dekorāciju pildījumam izmantojām sienu. Arī Ziemassvētku dāvanas būs kaut kas, kas tapis no otrreiz pārstrādātiem materiāliem.

Pērn dāvanas klientiem izvēlējāmies nepirkt, bet attiecīgo naudas summu ziedot labdarībai, uz ko aicinājām arī savus klientus. Papildus tam organizējām akciju darbinieku vidū, kuras laikā viņi varēja atnest vairs nevajadzīgos bērnu apģērbus, apavus, rotaļlietas, kurus pēc tam nogādājām bērnunamam, klāt sarūpējot nelielu dāvaniņu katram bērnam. Dāvanu izvēle vienmēr ir pārdomāts lēmums, jo vēlamies, lai tām būtu pievienotā vērtība un vēstījums, kas simbolizē tieši mūsu uzņēmuma vīziju. Tai pašā laikā dāvanai jābūt arī tādai, lai tā paliktu atmiņā un klients vai sadarbības partneris to vēlētos paturēt acu priekšā, nevis nolikt tālākajā stūrī.»

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu