GM inženieri izmērījuši, kā eglīte uz jumta ietekmē auto aerodinamiku

FOTO: General Motors

Vai esi kādreiz aizdomājies, kā izmainās automobiļa aerodinamika un cik būtiski pieaug degvielas patēriņš, ja egli no meža ved, piesietu mašīnai uz jumta? Nē? General Motors inženieri gan, tādēļ ar savu GMC Terrain Denali devās uz kosmiskās aviācijas, aizsardzības sistēmu un augsto tehnoloģiju kompāniju Lockheed Martin, lai atbilžu meklējumos izmantotu tās vēja tuneli.

Krosovers GMC Terrain, kas apgādāts ar 252 zirgspēku 2 litru turbo motoru, deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un priekšpiedziņu (pieejama arī pilnpiedziņas sistēma) saskaņā ar oficiālajiem patēriņa datiem pilsētas ciklā patērē 10,7 l/100 km, bet ārpilsētas režīmā - 8,4 litrus.

General Motors inženieru īstenotie testi ar auto, kas izdekorēts ar svētku rotājumiem un ved eglīti, parādīja, ka izmaiņas aerodinamiskajā pretestībā ir visai ievērojamas.

Piemēram, ja pie mašīnas jumta reliņiem piestiprinātas briežu ragu imitācijas, bet pie radiatora režģa briedīša Rūdolfa sarkanais deguns, aerodinamiskās pretestības koeficients palielinās par 3%, un ārpilsētas braukšanas ciklā patēriņš pieaug par aptuveni 0,3 litriem uz 100 kilometriem.

Radiatora režģa priekšā nostiprināts vainags savukārt nekādu iespaidu uz aerodinamiku un patēriņu neatstāj. Tas var traucēt tikai motora pietiekamai dzesēšanai, raksta Motor.ru.

Pārsteidzoši liela turpretī ir uz jumta nostiprināta lentes mudžekļa ietekme uz aerodinamiku. Vēja tunelī noskaidrots, ka šī dekorācija patēriņu uz šosejas palielina par aptuveni litru, tātad līdz 9,4 litriem uz 100 km.

Taču tas ir nieks, ja salīdzina ar to, cik lielā mērā patēriņu ietekmē eglīte. Lockheed Martin vēja tunelī noskaidrots, ka aerodinamiskās pretestības koeficients palielinās par 70% un degvielas patēriņš par 30% līdz apmēram 11,2 litriem uz 100 km.

FOTO: General Motors

Uz augšu