Liepājas ostā kravu apgrozījums pieaudzis par 17,6 %

FOTO: Ieva Lūka/LETA

Šī gada 11 mēnešos Liepājas ostā strādājošie termināļi pārkrāvuši 6 058 428 tonnas kravu, kas ir par 17,6% vairāk nekā gadu iepriekš, informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Ostā šogad apkalpoti 1316 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 38 415 pasažieri.

Novembrī sasniegts rekords vienā mēnesī pārkrauto kravu tonnu apjoma ziņā - ostā pārkrautas 810 482 tonnas dažādu kravu, kas ir par 34,9% vairāk nekā pagājušā gada novembrī. Līdz šim lielākais kravu apjoms tika sasniegts 2012.gada decembrī, kad pārkrāva 716 800 tonnas.

«Tas bija iespējams divu iemeslu dēļ - gan tāpēc, ka no gada sākuma kopā ar Liepājas ostas uzņēmējiem un «Latvijas Dzelzceļu» veicām būtiskas izmaiņas vagonu padošanas darba plānošanā un organizācijā, kas būtiski palielināja dzelzceļa mezgla jaudu, gan tas, ka, izbūvējot trīs jaunas noliktavas un modernizējot esošās, par vairāk nekā 10% pieaugusi beramkravu uzglabāšanas kapacitāte un radīta iespēja plašākām uzglabāšanas iespējām arī citām kravu grupām», uzsvēra Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks attīstības jautājumos Uldis Hmieļevskis. Jaunas noliktavas šogad ostā nodeva ekspluatācijā «Duna», «Mols L» un «Dan Store», bet pašlaik turpinās «DG Termināls» lejamkravu uzglabāšanas parka paplašināšana un «BaltEx Bulk» beramkravu noliktavu būvniecība ostas 30.piestātnē Karostas kanālā.

Liepājas ostā lielākais īpatsvars ir beramkravām. Šā gada novembrī beramkravas veidoja 651 300 tonnas jeb 80,4% no kopējā kravu apgrozījuma. Ģenerālkravas veidoja 113 900 tonnas jeb 14%. Lejamkravu apjoms novembrī sasniedza 45 200 tonnas jeb 5,6% no visām kravām. Novembrī Liepājas ostā apkalpoti 115 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 4250 pasažieri.

Novembrī Liepājas ostā turpinājās graudaugu sezona, kas nodrošināja beramkravu grupā lielāku labības un labības produktu īpatsvaru - 409 400 tonnas jeb 63% no beramkravām un 50,5% no visām kravām. Ģenerālkravu grupā stabila ir Ro-ro kravu plūsma, ko nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja - Traveminde (Vācija), bet lejamkravu segmentā lielākā kravu grupa ir naftas produkti.

«Liepājas osta kā graudu osta šobrīd ir nozīmīgākā Baltijas jūras reģionā, kā jau tas vēsturiski ir bijis dažādos ostas attīstības periodos, tai skaitā 19.gadsimta otrajā pusē līdz ar dzelzceļa Liepāja-Romni izbūvi,» sacīja Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš. «Arī šogad graudaugu raža Krievijā un Kazahstānā bija ļoti laba, kas nozīmē, ka stividoriem sezona varētu būt garāka nekā citus gadus. Zināmas korekcijas lauksaimniecības kravu apstrādē ienesa lietainie un vējainie laika apstākļi, kas prasīja gan no uzņēmējiem, gan pakalpojumu sniedzējiem ļoti precīzu darba organizāciju. Sasniegtais rekordaugstais kravu apgrozījums ir tam apliecinājums.»

Liepājas SEZ pārvalde turpina arī dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošanas un attīstības projektu «Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība». Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis atzina, ka dzelzceļa izbūves darbi notiek saskaņā ar laika grafiku un paredz gan Rietumu parka paplašināšanu, gan arī vēl viena dzelzceļa savienojuma izveidi ar Liepājas staciju, kas ievērojami uzlabos un paātrinās vagonu padošanu un apriti.

Uz augšu