Apdrošinātājs: Iecere Latvijā ieviest vidējās kustības ātruma mērīšanas radarus ir atbalstāma

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Iecere Latvijā ieviest vidējās kustības ātruma mērīšanas radarus un automatizētas iekārtas, kas fiksē luksofora sarkanā gaismas signāla neievērošanu, ir atbalstāma, atzina risku apdrošināšanas kompānijas «BTA Baltic Insurance Company» Baltijas risku parakstīšanas departamenta direktors Ivo Danče.

Viņš norādīja, ka abi minētie risinājumi uzlabos gan drošību uz ceļiem, gan vispārējo braukšanas kultūru.

«No ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas ieguvēji ir visi. Jo vienmērīgāka plūsma uz ceļa un jo mazāk pārgalvīgu manevru tiek veikti, jo drošāk var justies satiksmes dalībnieki. Nav noslēpums, ka daudzas avārijas rodas brīžos, kad kāds autovadītājs vēl mēģina paspēt iebraukt krustojumā līdz ar sarkanās gaismas iedegšanos, bet cits, kurš, piemēram, no pretimbraucošās joslas nogriežas pa kreisi, jau uzsācis manevru. Zinot, ka nepārtraukti tiek novēroti, vadītāji divreiz padomās pirms izšķirsies par riskantu manevru. Ideāli būtu ja novērošanas iekārtas vai vismaz to butaforijas būtu katrā krustojumā, jo tas mudinātu šoferus ievērot ceļu satiksmes noteikumus vienmēr, nevis tikai tad, kad netālu ir policijas ekipāža,» sacīja Danče.

Vienlaikus viņš rosināja kritiski izvērtēt, vai jau uzstādītajiem fotoradariem izvēlētas piemērotākās vietas, jo, pēc avāriju statistikas datiem, ir bīstamāki ceļa posmi, kuros radars liktu samazināt ātrumu.

«Dažiem autovadītājiem pastiprināta kontrole var nepatikt, taču, paraugoties plašāk, arī viņi pamanīs ieguvumus. Drošākā satiksmē negadījumu skaits sarūk. Līdz ar to nerodas sastrēgumi, satiksme plūst vienmērīgāk un nav nevajadzīgu pārdzīvojumu par svarīgu notikumu nokavēšanu,» piebilda Danče.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka 2017.gada septembrī tika nolemts veikt BTA un «InterRisk Vienna Insurance Group» reorganizāciju. Reorganizācija tiks veikta apvienošanas ceļā kā pievienošana, kur iegūstošā sabiedrība būs BTA un pievienojamā sabiedrība būs «InterRisk Vienna Insurance Group». BTA lielākais akcionārs ir «Vienna Insurance Group AG» (90%).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu