Ilgākais restaurācijas projekts Motormuzejā - jau kopš padomju laikiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Rīgas Motormuzejs nebūtu iedomājams bez restauratoru darbnīcām, kurās senie spēkrati atgūst otro elpu un vēlāk tiek iekļauti ekspozīcijā.

Pēc pagājušajā gadā pabeigtās Motormuzeja rekonstrukcijas restauratoru rīcībā ir nonākušas plašas, tīras, gaišas telpas, kur veikt savu darbu.

Šobrīd darbnīcās tiek atjaunoti vairāki auto, taču viens no tiem ir īpašs projekts - krievu GAZ M1, kurš, Motormuzeja galvenā restauratora Gunāra Dortāna vārdiem sakot, ir ilgākais muzeja projekts, kura pirmsākumi meklējami gandrīz padomju laikos.

Runa ir par padomju automobili GAZ M1 jeb tā dēvēto emku. Atšķirībā no GAZ A, kas bija trīsdesmito gadu sākumā pēc vienošanās ar Ford ražota Ford Model A kopija, tā pēctecis M1, kam arī prototips bija Ford automobilis, Krievijā tika dažādi pilnveidots. Piemēram, Ford zem motora pārsega atrodas V8 dzinējs, bet krievu automobilim bija vienrindas četru cilindru agregāts - labi apgūts, tūkstošos un tūkstošos eksemplāru ražots dzinējs, ko varēja salabot jebkurā kolhozā.

Jāteic gan, ka Rīgas Motormuzejā ir nonākusi M1 uzlabotā versija, kas tika apgādāta ar sešu cilindru motoru un bija piemērotāka lietošanai kara apstākļos.

Vairāk par šo auto skaties Automoto raidījuma Nr.2 sižetā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu