Katrs trešais vēl tikai plāno veikt riepu nomaiņu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TT NEWS AGENCY/ScanPix

1.decembris ir datums, kad visiem auto, kas piedalās satiksmē, ir jābūt apgādātiem ar ziemas riepām. Lai arī stabila ziema vēl nav iestājusies, pirms pāris nedēļām piedzīvotais putenis nozīmē, ka ir pēdējais laiks vasaras riepas mainīts pret ziemas riepām. Apdrošināšanas BALTA aptauja gan liecina, ka aptuveni trešā daļa autovadītāju par riepu maiņu vēl tikai domā un tādējādi riskē iekļūt nepatikšanās.

Ziemas riepas ir daudz un dažādas, visām gaumēm un maciņiem. Izvēloties, kādas pirkt, jāņem vērā, ka neviena riepa nebūs ideāla visiem laika un braukšanas apstākļiem – jebkura riepa slīd, tāpēc to izvēlē svarīgs priekšnosacījums ir pašam braucējam bīstamāko ceļa apstākļu un savu spēju novērtējums.

Būtiska uzmanība jāvērš riepu veiktspējas rādītājiem atbilstoši konkrētajam apstākļu kopumam, skaidro Ainārs Gulbis, SIA «Dalans» riepu tirdzniecības speciālists.

«Jāsaprot, ka, izvēloties piemērotākās riepas, maksājam par savu drošību. Ikdienā, parastos apstākļos braucot, visticamāk, nekādu starpību vadītājs nejutīs. Priekšrocības tiks novērtētas ekstrēmākās situācijās, kad nāksies strauji bremzēt. Premium klases riepai, kas ir divas līdz trīs reizes dārgāka par «budžeta» klases riepu, bremzēšanas ceļš ir par dažiem metriem īsāks, un tas var būt izšķiroši, lai izvairītos no satiksmes negadījuma,» stāsta A.Gulbis.

Ieteikumi, kā izvēlēties ziemas sezonai atbilstošākās riepas:

• riepu izvēlē būtiska nozīme ir ikdienas braukšanas maršrutiem. Lielākoties braucot pa pilsētu un šoseju, derēs riepas bez radzēm. Savukārt, ja ikdienas maršrutos ir ceļi ar grunts vai smilšu segumu, kas

ziemas periodā mēdz būt ļoti sniegoti vai apledo, piemērotākas būs ar radzēm vai mīkstā gumijas sastāva ziemas riepas;

• nav nozīmes, cik dārgas riepas ir automašīnai, jo jebkurā gadījumā ieteicams drošos apstākļos veikt kontroles bremzēšanu vai manevru, lai varētu novērtēt ceļa apstākļus;

• ja automašīnai nav laika apstākļiem atbilstošas veiktspējas riepas, jābrauc īpaši uzmanīgi un jāietur lielāka distance līdz priekšā braucošajiem, zinot, ka bremzēšanas ceļš būs garāks;

• rūpīgi sekot līdzi riepu nodiluma pakāpei un vecumam, lai savlaicīgi veiktu to nomaiņu.

Kā zināms, saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem

ziemas riepu obligāta izmantošana ir no 1.decembra līdz 1.martam.

Vieglo automašīnu ziemas riepu minimālais protektora dziļums ir 4 mm. Ieteicams neizmantot riepas, kas vecākas par 5–6 gadiem – to ražošanas laiks ir norādīts uz riepas ārējās malas. Savukārt no 2016. gada 1.decembra spēkā stājies nosacījums, ka vieglo automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kg katra ass un automobiļu ar pilnu masu virs 3500 kg priekšējā stūrējamā ass jāaprīko ar vienādām riepām (izgatavotājam un protektora zīmējumam jābūt identiskam). Turklāt vienam auto vienlaikus nedrīkst būt radžotas un neradžotas riepas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu