Amerikāņi nosprauduši mērķi ar ielas auto sasniegt 480 km/h

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Hennessey Performance

Amerikāņu tūninga kompānija Hennessey Performance jau gadiem nodarbojas ar automobiļu jaudas celšanu, kā arī būvē savu automobili - Venom GT, kā pamatā ir Lotus Exige šasija. Tiesa, būtiski modificēta.

Hennessey Venom GT jau trīs gadus pretendē uz pasaulē ātrākā sērijveida ielas auto titulu, jo 2014.gadā Hennessey ar to attīstīja 435 kilometrus stundā. Pagaidām gan jāteic, ka Venom GT tikai pieder pasaulē ātrāko auto elitei, taču oficiāli nav planētas ātrākais ielas sērijveida auto. Tas tādēļ, ka rekorda brauciens tika veikts tikai vienu reizi un kopumā ir uzbūvēti tikai 12 auto un viens prototips. Ar to ir

par maz, lai kvalificētos ierakstam Ginesa rekordu grāmatā,

tāpēc tur attiecīgajā sadaļā kopš 2010.gada ir ierakstīts Bugatti Veyron 16.4 Super Sport vārds, jo neviens cits auto nav spējis divu ieskaites braucienu summā sasniegt 431 km/h.

Tas gan nav atturējis Hennessey Performance no turpmākiem eksperimentiem ar jaudu, svaru, aerodinamiku, un kompānijas darbnīcās beigām pamazām tuvojas modeļa Venom F5 izstrāde. Par šo spēkratu ir zināms visai maz. Tikai tas, ka kompānijas aprēķinos figurē vairāk nekā 290 jūdžu stundā, tas ir - 467 kilometru stundā maksimālais ātrums. Piemetot klāt vēl kādu rezerves jūdzi, var pieņemt, ka kompānija raugās 300 jūdžu jeb 480 km/h virzienā.

Foto: Hennessey Performance

Kā jau minēts, par Venom F5 pagaidām zināms ļoti maz. Hennessey vien atklājuši, ka auto tiks būvēts uz pilnīgi jaunas tehnoloģiskās platformas kompānijas ražotnē Teksasā un būs legāli braucams pa koplietošanas ceļiem.

Lai ātruma ziņā pārspētu Bugatti Chiron, Hennesey Performance

ķersies pie gadu gaitā pārbaudītas receptes - minimāla svara apvienojumā ar augstiem veiktspējas rādītājiem.

Arī par spēka agregātiem nekas nav zināms, taču www.evo.co.uk lēš, ka Hennessey atkal izmantos Chevrolet 7 litru V8 twin-turbo motoru. Pēdējā uzbūvētajā Venom GT šis dzinējs attīsta vairāk nekā 1450 zirgspēkus un tiem jāpārvieto 1244 kilogrami. Tā kā Chiron attīsta 1500 zirgspēkus, bet sver 1996 kilogramus, priekšrocības ir Venom F5 pusē.

Un tomēr, ja arī Hennessey izdosies uzbūvēt mašīnu, kas var traukties ar 300 jūdzēm stundā, Bugatti norāda, ka šobrīd nav izstrādātas tādas riepas, kas spētu izturēt milzīgo slodzi, «lidojot» šādā ātrumā, un pēc tam vēl kalpot ikdienas lietošanā.

Foto: Hennessey Performance
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu