Nissan ir plāns, kā elektromobiļiem iegūt bezmaksas elektrību

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Trešajā «Nissan Futures» pasākumā, kas norisinājās Oslo, Nissan prezentēja četrus galvenos elektriskās ekosistēmas pamatus nākotnei Eiropā, paziņojot par jaunu elektroautomobiļu izlaišanu, papildu ieguldījumu infrastruktūrā, akumulatoru uzlādes un enerģijas uzglabāšanas ierīču mājsaimniecībām uzlabojumiem un jaunu, revolucionāru vīziju, kas Nissan klientiem ļaus uzlādēt savus elektroautomobiļus par brīvu ar unikālo divvirzienu uzlādes tehnoloģiju.

Par to, ka elektroautomobiļi ir personīgās mobilitātes nākotne, vairs nav šaubu. Skaitļi un aplēses liecina, ka tuvākajā desmitgadē notiks straujš elektroauto īpatsvara pieaugums tirgū.

Ja tagad tikai 1 procents no visiem jaunajiem auto ir elektroauto, tad pēc Nissan aplēsēm 2027.gadā tie būs jau 30%. Un tas paver plašas iespējas arī citās jomās, kas saistītas ar elektroenerģiju.

2017.gada Mongolijas rallija dalībnieks
2017.gada Mongolijas rallija dalībnieks Foto: Ingars Tenis, TVNET

«Nissan aizsāka elektroautomobiļu revolūciju pirms teju desmit gadiem. Šajā laika posmā mēs esam pārdevuši vairāk elektroautomobiļu nekā jebkurš cits autoražotājs. Nu ir pienācis laiks izklāstīt mūsu nākamās desmitgades plānus, kuri ietver vēl lielāku ieguldījumu infrastruktūrā, jaunus akumulatoru uzlabojumus, un plānus, kuri izmainīs pat to, kā cilvēki piekļūst enerģijai un norēķinās par savu elektroautomobiļu uzlādi,» sacīja Nissan Europe prieksšēdētājs Pols Vilkokss (Paul Willcox).

Elektroauto tirgus Norvēģijā
Elektroauto tirgus Norvēģijā Foto: Publicitātes foto

Jauni, praktiskāki elektromobiļi

«Nissan Futures 3.0» pasākuma galvenais jaunums bija Nissan LEAF un tā īpašās versijas – 2.ZERO atklāšana Eiropā.

Elektriskais Nissan bestsellers otrajā paaudzē ir krietni vien pārāks par oriģinālo modeli

un pirmkārt tas attiecas uz tā autonomiju, kas pateicoties jaunai baterijai sasniedz 378 kilometrus (atbilstoši NEDC mērīšanas ciklam, kam gan vēl nepieciešama noslēdzošā homologācija).

Foto: Nissan

Ja par LEAF, tad elektromobilis ir ieguvis krietni vien modernāku, pat futūristiskāku izskatu un stilistiski vairāk nekā iepriekš līdzinās citiem zīmola automobiļiem. Citiem vārdiem sako, otrās paaudzes LEAF ir pārmantojis Nissan dizaina gēnus. Bez tā LEAF ir bagātīgi aprīkots ar jaunākajām drošības, asistences un komforta tehnoloģijām, ieskaitot moderno autovadītāja palīgsistēmu – ProPILOT drošākai un ērtākai braukšanai un ProPILOT Park pilnīgi autonomai automobiļa novietošanai stāvvietā.

Otrais paaudzes LEAF ir ieguvis arī elektriskā pedāļa jeb e-Pedal tehnoloģiju, kas vadītājam faktiski dos iespēju braukt bez bremžu pedāļa lietošanas. Līdzīgs bremzēšanas mehānisms atrodams arī BMW i3, bet Toyota hibrīdautomobiļos pielīdzināmu efektu nodrošina transmisijas B režīms. It visos gadījumos paātrināšanās norit kā ierasts, taču pēc akseleratora pedāļa atlaišanas vairāk nekā normālos apstākļos ir jūtama ātruma samazināšanās, kā

pozitīvais blakusefekts ir kinētiskās enerģijas pārvēršana elektriskajā un noglabāšana baterijās.

Savulaik sanāca braukt ar i3 un patiesi ar vienu dienu faktiski pietika, lai «piešautos» bremzēšanai, neaiztiekot bremžu pedāli.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Bez LEAF otrās paaudzes prezentācijas «Nissan Futures 3.0» pasākumā tika izziņots arī praktiskāks 100% elektriskais Nissan e-NV200. Tam tagad būs 40 kWh akumulators, kas nodrošinās par 60% lielāku autonomiju. Proti, ar vienu uzlādes reizi nobraucamais attālums palielināsies līdz 280 kilometriem (NEDC dati, kam gan nepieciešama noslēdzošā homologācija). Dizains atšķirībā no LEAF ir palicis tāds pats, un kravnesības un kravas nodalījuma vai pasažieru telpas ietilpības ziņā e-NV200 nav mainījies. Tas tādēļ, ka jaunākās enerģijas uzglabāšanas tehnoloģijas devušas iespēju saglabāt arī līdzšinējo bateriju bloka izmēru.

Foto: Nissan

Ieguldījumi infrastruktūrā un bezmaksas enerģija autobraucējiem

Nissan nākotnes pasākumā Oslo tika izziņota arī apņemšanās nākamo 18 mēnešu laikā paplašināt Nissan esošo uzlādes staciju tīklu par 20%. Proti, ja šobrīd Eiropā ir CHAdeMO ātrās uzlādes staciju tīkls ar vairāk nekā 4600 ātrās uzlādes stacijām, tad pusotra gada laikā to skaita pieaugs līdz 5600.

Jaunas uzlādes iekārtas ir izstrādātas arī privātajiem elektroauto lietotājiem. Piemēram, 7 kW lādētājs mājsaimniecībām ļaus elektroautomobiļus līdz 100% uzlādēt par 70% īsākā laikā nekā iepriekš, tas ir - piecās ar pusi stundās. Papildus tam ir izstrādāts 22 kW lādētājs, kas dod iespēju Nissan elektroautomobiļus tikai 2 stundās. Lai gan tas ir radīts, domājot par uzņēmumu autoparkiem, šis īpaši ātrais lādētājs būs pieejams iegādei arī citiem patērētājiem.

Foto: Nissan

Bez jauniem elektromobiļiem un to lādēšanas iespējām «Nissan Futures 3.0» tika pieteikti arī jauni mājsaimniecībām domāti enerģijas uzglabāšanas risinājumi. Balstoties uz xStorage panākumiem, ir radīta jauna enerģijas uzglabāšanas ierīce mājsaimniecībām, kurās ir elektroauto. Iekārtai ir iebūvēta enerģijas uzglabāšanas sistēma, kas sniedz patērētājiem iespēju labāk pārvaldīt enerģijas izmaksas un pat radīt enerģiju pašiem, izmantojot saules paneļus. Tā var nodrošinot 100% atjaunojamu un nulles līmeņa izmešu enerģiju savam automobilim, kā arī ievērojami ietaupīt. Piemēram, Lielbritānijā izpētīts, ka lielāko daļu no elektrības rēķina veido patēriņš periodā starp plkst.16 un 19. Ja šajā laikā var izmantot enerģiju no xStorage iekārtas, tad skaidrs, ka izdevumi samazinās.

Foto: Publicitātes foto

Visbeidzot Nissan

pastāstīja par drosmīgo plānu nodrošināt klientus ar bezmaksas enerģiju elektroautomobiļiem.

Tās balsts ir divvirzienu uzlādes sistēma, kas dod iespēju uzlādēt elektrisku automobili vai furgonu, iegūstot enerģiju no elektrotīkla, un pēc tam «pārdot» to atpakaļ elektrotīklā citiem. Tas nozīmē, ka uzņēmumam, ieviešot Vehicle to Grid tehnoloģiju (V2G – elektroenerģija no automobiļa elektriskajā tīklā), vairs nav degvielas vai enerģijas izmaksu.

Pirmie šādas enerģijas aprites mēģinājumi jau ir veikti Dānijā, bet tagad Nissan ir sākuši sadarboties ar Apvienotās Karalistes enerģētikas uzņēmumu OVO, kas klientiem ļaus iegādāties XStorage ar atlaidi, un pēcāk «pārdot» enerģiju atpakaļ elektrotīklam. XStorage iekārtas būs ieguvums arī tādiem uzņēmumiem kā OVO, jo tās palīdzēs uzlabot elektrotīkla stabilitāti, jo pieprasījums pēc enerģijas aizvien aug. Jāteic gan, ka privātiem patērētājiem šāda iespēja tik drīz nebūs pieejama, jo mājas elektrotīkls ņemt un atdot elektroenerģiju ar vismaz 6 kW jaudu.

Nissan šobrīd pēta arī citus reģionus Eiropā, kur nākotnē braukšanu ar elektromobiļiem padarīt bezmaksas.

Foto: Publicitātes foto
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu