Brīdinājums!

Apstiprinu, ka esmu vismaz 18 gadus vecs!

Mākslinieks Artūrs Bērziņš savā performancē pakar sievieti

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jānis Škapars

28. septembrī galerijā «MuseumLV» un Grata JJ tradicionālās interneta tiešraides ietvaros notika Artūra Bērziņa performance, kuru varēsja vērot gan klātienē galerijā, gan galerijas «Facebook» lapā.

Mākslas vārdā viss ir iespējams, arī radikālas aktivitātes, šoreiz gan mākslas performances ietvaros, kad mākslinieks, izmantojot dzīvu sievieti, vēstīja par esamību un šī brīža domāšanu. Cilvēkiem ar vājiem nerviem neiesakām.

«Performance konceptuāli izriet no tikko Daugavpils Marka Rotko Centrā noritējušās izstādes «Barotava», kuras centrā ir refleksija par dažādu populisma veidu un mitologēmu mijiedarbību ar recipientu.

Pārsvarā tie ir intuitīvi meklējumi tām mūsu kolektīvās bezapziņas zonām, kurās ir iedēstīti mīti, kas liek mums visu laiku iet pa apli, atkārtot vienas un tās pašas neapzinātās rituālās darbības, pašiem to nemanot.

Mitologēmas, kurās mēs esam ieslīguši, vietām ir ģeopolitiski determinētas un ir nācijas pašidentifikācijas glābiņš, bet vietām – kaitīgas, jo darbojas uz masu bāziskām emocijām, nevis kritisku domāšanu.

Ja mēģināt noformulēt racionalizēti, performance «Martiroloģija» ir par latviešu spēju sakralizēt pat savas ciešanas, padarīt tās par savu pielūgsmes objektu, tādējādi aizsprostojot sev ceļu uz priekšu, jo nav iespējama pašizaugsme, kamēr esam iestrēguši savā pagātnē», skaidro Artūrs Bērziņš.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu